Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dyrektorka kreatywna serii Uncharted przechodzi do studia twórców Dead Space

Amy Hennig zajmie się nową grą w uniwersum Star Wars.

Electronic Arts poinformowało, że Amy Hennig została nowym pracownikiem studia Visceral Games, odpowiedzialnego w przeszłości między innymi za serię Dead Space. Deweloperka zajmie się teraz projektem w świecie Star Wars.

Hennig - scenarzystka i producent kreatywny serii Uncharted - opuściła studio Naughty Dog kilka tygodni temu, po dziesięciu latach pracy.

„Amy od dłuższego czasu uznawana jest za jedną z wizjonerek w branży. Jako kolega po fachu i przyjaciel, zawsze doceniałem jej podejście do kreatywnej pracy - koncentrację na duszy tytułu, a dopiero potem na scenariuszu, rozgrywce i projekcie” - komentuje Steve Papoutsis, menedżer generalny w Visceral.

„W ostatnich tygodniach spędziliśmy dużo czasu na dyskusjach na temat pierwszego projektu Amy. Mogliśmy pójść we wielu kierunkach, ale wyczułem, że była naprawdę podekscytowana możliwością pracy nad marką Star Wars - jest wielką fanką.”

Henning zajmowała stanowisko reżysera i współtworzyła scenariusze do Uncharted: Drake's Fortune, Uncharted 2: Among Thieves oraz Uncharted 3: Drake's Deception. Wcześniej odpowiadała także za Legacy of Kain: Soul Reaver czy Soul Rver 2, jeszcze w Crystal Dynamics. Jest uważana za jedną z najbardziej wpływowych kobiet w branży gier.

Visceral Games to studio należące do Electronic Arts, dawniej pod nazwą EA Redwood Shores. To także jedna z firm, które zajmują się licencją „Gwiezdnych Wojen” po pozyskaniu praw od Disney. Jak wynika z nieoficjalnych doniesień i ogłoszeń o prace, Visceral zajmuje się podobno produkcją gry akcji w świecie Star Wars, w perspektywie trzeciej osoby, co powinno idealnie pasować do dorobku nowej pracowniczki. Możliwe także, że jest to tytuł umieszczony w otwartym świecie.

Read this next