Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Armored Core 6 - uniki, dopalacze, latanie

Jak poruszać się podczas walki i eksploracji.

W Armored Core 6 ruch jest bardzo ważny, a pozostawanie w jednym miejscu zwykle oznacza szybką śmierć i konieczność powtarzania misji lub jej fragmentu. Na szczęście nasze mechy są bardzo mobilne, a na tej stronie dowiesz się, jak wycisnąć wszystko ze swojej maszyny.


Na tej stronie:


Podstawy ruchu

Mimo sporych rozmiarów naszych mechów, które potrafią górować nad drzewami, maszyny są nadwyraz szybkie i mobilne. Standardowo poruszamy się przy pomocy lewej gałki analogowej, której lekkie wychylenie pozwala nam kroczyć w powolnym tempie, a silne wychylenie oznacza szybszy trucht (choć nadal stosunkowo powolny). To, jak porusza się maszyna w dużej mierze zależy od części, jakie zainstalowaliśmy.


Dopalacz

Jeżeli chcemy poruszać się nieco szybciej, możemy skorzystać z dopalaczy aktywowanych przyciskiem B/kółkiem. Uruchomimy wtedy dopalacze pozwalające osiągnąć satysfakcjonująca prędkość, a nasza maszyna - w zależności od zainstalowanych częsci - będzie raczej ślizgać się po podłożu niż chodzić. Dopalacze nie zużywają energii i możemy używać ich bez ograniczeń w dowolnej sytuacji.


Unik/ szybki dopalacz

Nasze mechy posiadają też szybkie dopalacze, jak w Armored Core 6 nazwano uniki. Po naciśnięciu przycisku X/kwadrat podczas wychylenia lewej gałki analogowej w wybranym kierunku nasza maszyna wykona szybki unik lub odskok we wskazaną stronę. Uniki zużywają energię, więc możemy wykonać ich tylko kilka, nim będzie trzeba odczekać kilka sekund na uzupełnienie paska energii. Uniki pozwalają uchylać się przed wrogimi atakami, a ich skuteczne opanowanie jest niemal konieczne, jeśli chcemy przetrwać starcia z bossami.


Dopalacz szturmowy

Ostatnią funkcją naszych silników jest dopalacz szturmowy, który pozwala pokonać określony dystans z ogromną prędkością. Dopalacz szturmowy aktywujemy przez wciśniecie lewej gałki analogowej (przycisk LS/L3). Nasza maszyna złoży się do lotu i po chwili wystartuje do szybkiego lotu. Dopalacz szturmowy bardzo szybko zużywa energię, więc należy używać go ostrożnie.

W trakcie korzystania z dopalacza szturmowego możemy nieznacznie korygować wysokość lotu, wykonywać szybkie uniki w lewo i prawo, a także atakować za pomocą broni trzymanej w dłoniach. Możliwe jest też odblokowanie ataków specjalnych, jak wykonanie kopnięcia podczas wychodzenia z fazy lotu. Dopalacz szturmowy sprawdza się przy szybkim zmniejszaniu dystansu do przeciwnika oraz podczas eksploracji.


Skakanie i wznoszenie się

Nasze mechy mogą podskakiwać - służy do tego przycisk A/krzyżyk, ale dłuższe przytrzymanie przycisku skoku pozwoli nam wzbić się w powietrze na pewną wysokość - zależną od wagi naszej maszyny oraz pojemności paska energii. Wznoszenie się jest kluczowym elementem gry, który konieczny jest do pokonywania przeszkód terenowych oraz w walce.

Wznoszenie się zużywa sporo energii, więc dobrze jest znaleźć równowagę pomiędzy wysokością a czasem spędzonym w powietrzu. Podczas wznoszenia możemy też się poruszać na boki, w przód i w tył, a także atakować i wykonywać uniki. Należy jednak pilnować paska energii, ponieważ po jego wyczerpaniu zaczniemy spadać. Podczas spadania energia bardzo powoli się regeneruje.


Latanie

W Armored Core 6 mechy nie mogą latać w czystym tego słowa znaczeniu, ale istnieje sposób, by unosić się w powietrzu znacznie dłużej, niż podczas skoku lub wznoszenia się. Potrzebujemy do tego odpowiednich części w postaci czworonożnego podwozia (przypominających pająka).

Każdy czworonożny zestaw pozwala zawisnąć w powietrzu na bardzo długi czas, a nawet poruszać się i atakować z tej pozycji. Aby zawisnąć w powietrzu, musimy na krótko stuknąć przycisk A/krzyżyk, gdy jesteśmy w powietrzu (w wyniku skoku, wznoszenia się lub opadania). Jeżeli mamy do pokonania duże odległości w powietrzu albo wróg wymaga atakowania z góry, warto zamontować czworonożne podwozie i opanować mechanikę „latania”.


Windy/ katapulty

Windy lub katapulty są w Armored Core 6 odpowiednikiem strumieni powietrza znanych z Elden Ring. Znajdują się one w różnych miejscach, w których konieczne jest szybkie dostanie się na dużą wysokość, a poznamy je dzięki laserowemu oświetleniu. Aby skorzystać z katapulty, należy stanąć na jej środku i nacisnąć przycisk skoku - wzbijemy się wtedy znacznie wyżej niż przy pomocy funkcji wznoszenia i nie stracimy cennej energii.

Opanowanie wszystkich metod poruszania się jest bardzo ważne, ponieważ w wielu sytuacjach słabe punkty wrogów znajdują się w ich górnej części, natomiast szybkie i intensywne ataki potrafią w mgnieniu oka zniszczyć naszą maszynę. Podczas rozgrywki należy płynnie łączyć różne metody poruszania się, by przeciwnicy nas nie trafili oraz by zyskać taktyczną przewagę na polu walki.


Zobacz także: Armored Core 6 - namierzanie i wspomaganie celowania

Spis treści: Armored Core 6 - poradnik i najlepsze porady

Read this next