Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Armored Core 6 - części mecha

Z czego składa się AC i za co odpowiadają poszczególne elementy.

W Armored Core 6 spędzimy prawdopodobnie tyle samo czasu na walce, co w warsztacie - dłubiąc nad swoim mechem. Na tej stronie dowiesz się, za co odpowiadają poszczególne części maszyny.

Niemal każda część naszego mecha oferuje pewną wartość PP (punktów pancerza, czyli naszego „zdrowia”), a także szereg dodatkowych parametrów wpływających na ogólne zdolności naszej maszyny. Przy wyborze części należy jednak mieć na uwadze także ich wagę oraz zapotrzebowanie na energię, ponieważ przekroczenie dopuszczalnych dla naszego buildu norm może skutkować przeciążeniem uniemożliwiającym podejmowanie misji.


Na tej stronie:


Głowa

Głowy odpowiadają w dużej mierze za to, jak szybko nasz mech będzie wpadał w stan oszołomienia na skutek ataków, dlatego bardzo ważna jest statystyka Stabilizacja orientacji, która zmniejsza szansę, że wpadniemy w stan oszołomienia. Przywracanie systemu determinuje z kolei nasza odporność na błędy systemu, czyli szkodliwe statusy wywoływane przez ataki niektórych wrogów. Głowy oferują też nieco punktów pancerza. Radzimy skupić się na jak najwyższej wartości przywracania systemu.


Korpus

Części z tej kategorii dają bardzo dużo punktów pancerza oraz odpowiadają za skuteczność obrony, co ogółem przekłada się na większą wytrzymałość maszyny i przedłużenie naszego żywica w walce. Im cięższy korpus, tym większą obronę zapewnia, jednak możemy zdecydować się na lekki model, który poprawi naszą mobilność i pozytywnie wpłynie na czas, jaki będziemy mogli spędzić w powietrzu.


Ramiona

Wbrew pozorom ramiona są bardzo ważne. Wyższe wartości Maks. obciążenie ramion poprawiają celnośc oraz redukcję odrzutu, a Spec. w broni palnej poprawia naszą skuteczność podczas korzystania z tego typu uzbrojenia. Ciężkie ramiona oferują też sporą ochronę, a niektóre modele dają nam sporo punktów pancerza.


Odnóża

To jeden z najważniejszych elementów naszej maszyny. Odnóża potrafią drastycznie zmienić sposób poruszania się mecha, a także wpływaja na to, jak ciężkie części i broń możemy zamontować bez ryzyka przeciążenia. Odnóża możemy podzielić na kilka podtypów:

  • Dwunożne - podstawowe odnóża, które są wszechstronne i wytrzymałe, a także często oferują bardzo wysoki skok maksymalnego udźwigu maszyny;
  • Z odwróconymi złączami - lekkie i sprężyste kończyny najlepiej sprawdzają się w szybkich i mobilnych buildach. Tego typu odnóża pozwalają wykonywać dłuższe i wysokie skoki;
  • Czworonogi - ciężkie czteronożne podwozie, które oferuje znakomity udźwig. Ten typ odnóż pozwala także na bardzo długie latanie (podczas skoku wciskamy krótko przycisk skoku, by maszyna zawisnęła w powietrzu);
  • Czołg - ten typ podwozia oferuje dużą szybkość poruszania się, a także mnóstwo punktów pancerza oraz udźwigu. Gąsienice pozwalają również... driftować.

Dopalacz

Montowane na plecach dopalacze determinują skuteczność naszych uników oraz wznoszenia się w powietrze (poprzez zmniejszenie zużycia energii), a także odpowiadają za dopalacz bojowy, jego zasięg i zużycie paska energii. W tym wypadku. Ważnym czynnikiem przy wyborze dopalaczy powinna być ich waga, ponieważ najpotężniejsze modele potrafią być bardzo ciężkie.


SKO

Jest to system wspomagania namierzania i wykrywania wrogów. Odpowiada on przede wszystkim za odległość, z jakiej systemy celownicze mecha będą mogły skutecznie namierzyć przeciwnika, a także jak mocno autocelowanie będzie trzymać się wroga. Zalecamy dobierać SKO w taki sposób, aby dobrze korelowało z rodzajem uzbrojenia, jaki mamy zamontowany na swoim mechu.


Generator

To kolejny kluczowy element naszej maszyny. Generatory odpowiadają za naszą energię, czyli za to, ile akcji zużywających pasek energii możemy wykonywać w walce lub podczas przemieszczania się, a także jak szybko ten pasek uzupełnimy. Pojemność energii determinuje także, ile i jakie części oraz broń możemy zainstalować, nim maszyna ulegnie przeciążeniu (deficyt EN). Niektóre generatory wyspecjalizowane są też w szybszym odzyskiwaniu energii, choć zwykle odbywa się to kosztem pojemności akumulatorów.


Ulepszenie

W tej sekcji znajdziemy ulepszenia systemu operacyjnego, które możemy odblokować w menu Optymalizacja SO za czipy ulepszeń zdobywane w walkach na Arenie. Najczęściej są to specjalne rozszerzenia oferujące unikalne zdolności do wykorzystania w walce, na przykład pancerze i tarcze pulsowe, które dają nam wyjątkową ochronę na krótki czas.


Zobacz także: Armored Core 6 - przeciążenie i deficyt mocy: co robić

Spis treści: Armored Core 6 - poradnik i najlepsze porady

Read this next