Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Architekt PS5 zdobył "platynę" w Returnal

Mark Cerny gier się nie boi.

Mark Cerny - architekt PlayStation 4 oraz PS5 - pochwalił się na Twitterze, że zdobył platynowe trofeum w Returnal, potwierdzając tym samym, że zajmuje się nie tylko projektowaniem sprzętu.

„Mój ulubiony moment: gdy przestałem uciekać przed przeciwnikami i zamiast tego sam zacząłem na nich polować” - napisał popularny deweloper, znany z oficjalnych prezentacji konsol Sony.

Returnal nie należy do łatwych produkcji, a platynowym trofeum - przyznawanym za zdobycie wszystkich innych osiągnięć - pochwalić może się tylko niecałe 13 procent posiadaczy gry.

Rzut oka na profil Cerny'ego ujawnia, że mężczyzna posiada także kilka innych rzadkich „platyn”, choćby z Demon's Souls, Cuphead oraz Invisible Inc. Zwłaszcza w tym ostatnim tytule zaledwie 0,44 proc. graczy zdołało zebrać wszystkie osiągnięcia.

Mark Cerny jest więc prawdziwym człowiekiem renesansu, zajmując się nie tylko zdobywaniem trofeów i projektowaniem konsol, ale także samych gier wideo - był reżyserem obu części Knack, a ostatnio także producentem technicznym Death Stranding.

Deweloper zaczynał karierę jako programista, tworząc gry na automaty i wczesne komputery. W latach 80. dołączył do Segi, odpowiadając między innymi za Sonic the Hedgehog 2.

Cerny współpracuje z Sony - jako konsultant - od 1999 roku, gdy pomógł stworzyć nowy silnik graficzny na PlayStation 2. Sprzętem zajął się przy okazji PlayStation 3, poproszony o pomoc przez Shuhei Yoshidę, którego poznał znacznie wcześniej, jeszcze jako pracownik Crystal Dynamics.

O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze