Eurogamer.pl

Hellblade - zdobycie miecza Gramr: plaga, bagna i ucieczka z płonącego domu

Przedzieramy się przez bagna i uciekamy z płonącej pułapki.

To już ostatnia z czterech prób, które musisz ukończyć, aby zdobyć legendarny miecz Gramra. Opis poprzedniego zadania tego typu znajdziesz na tej stronie - Hellblade - zdobycie miecza Gramr: tajemnica Baldura, trzy symbole w starym domu. Ten etap jest najtrudniejszy, głównie w jego drugiej części, gdzie będziesz musiał uciekać z płonącego domu, jednocześnie szukając trzech run do odblokowania drzwi.

Zanim jednak dojdziemy do tego fragmentu, czeka nas podróż przez bagna. Ruszamy zatem przed siebie i przechodzimy przez most, po czym wchodzimy w bagno i skręcamy w prawo, przechodząc tym samym przez osuniętą chatę.

Zaraz potem trafiamy na kamienny łuk, którego działanie jest takie same, jak drewniane łuki w krainie boga iluzji. Jeśli więc przez nie spojrzymy z odpowiedniej strony, zmienimy rzeczywistość. Tak samo dzieje się tutaj. Spójrz przez kamienny łuk z poniższego obrazka, aby odblokować sobie przejście przez zawalony most.

039

Przejdź przez łuk, aby minąć zawalony most.

Twoim następującym celem jest wieża górująca nad całą okolicą. Dojście do jej schodków i drabiny jest jednak zablokowany. Najpierw musisz przejść przez pierwszy dostępny łuk (1), aby odblokować przejście tuż obok (2).

040

Przejdź przez łuk, aby odblokować alternatywną rzeczywistość i dostęp do wieży.

W ten sposób dotrzesz do drugiego łuku. Przejdź przez niego, a następnie wróć do pierwszego i przejdź przez niego jeszcze raz. W ten sposób całkowicie odblokujesz dostęp do wieży. Wejdź więc na nią, po czym spójrz w kierunku zawalonego mostu. Znajdują się nad nim unoszące się kawałki szkła, na którym narysowane są pozostałości po konstrukcji.

Ustaw się tak postacią, aby wspomniane fragmenty wyświetliły most w swoim pierwotnym stanie, po czym użyj przycisku skupienia. Jeśli most został naprawiony, możesz już zejść na dół i przejść nim do chaty. Zaraz po wejściu do środka zauważysz drzwi z trzema symbolami. Nie przejmuj się ich kolejnością.

041

Runy w płonącym domu.

Przed tobą najtrudniejsze zadanie. Po skupieniu się na trzech runach, wielki pożar zacznie pochłaniać drewniany dom. Musisz uciec, jednocześnie zbierając trzy symbole. Jeśli będziesz robił to za wolno, spłoniesz i próba rozpocznie się od nowa.

Na samym początku, zaraz po odzyskaniu kontroli nad postacią, skręć ostro w prawo (A). Przede wszystkim unikaj korytarzy, które prowadzą do pomarańczowych miejsc - stoją w ogniu. Rozglądaj się za jasno-niebieskimi miejscami. Wskazują właściwą drogą. Po skręceniu w prawo biegnij przed siebie i na pierwszym skrzyżowaniu skręć w lewo, gdzie zauważysz błękitną poświatę (B).

042

Odniesienia do symboli znajdziesz w tekście.

Skręć tam ostro w prawo i kontynuuj podróż za światłem. Po prawej stronie zauważysz pierwszą runę. Po jej zebraniu obróć się w lewo i kontynuuj bieg w tym samym co wcześniej kierunku. Skręć w lewo, a gdy zobaczysz płomienie, biegnij wprost do otworu (C), przez który postać przebiegnie automatycznie.

Zaraz za otworem skręć ostro w lewo i na pierwszym skrzyżowaniu w prawo, a następnie - nieco dalej - jeszcze raz w prawo, w kierunku jasnej, błękitnej poświaty. Następnie szybko w lewo i jeszcze raz w lewo, po czym w prawo i pod deskami (D). Zaraz za nimi skręć lekko w lewo i w prawo, zmierzając ku niebieskiej poświacie.

Skręć w prawo dwukrotnie, przebiegnij między łańcuchami i następnie w lewo, aby zyskać kolejną runę. Po jej zebraniu odwróć się o 90 stopni w lewo i biegnij ścieżką, którą tam przybyłeś. Za łańcuchami (E) trzymaj się lekko lewej strony, po czym na skrzyżowaniu skręć lekko w prawo i przebiegnij pod połamanymi deskami. Znajdziesz się na wprost ostatniego symbolu (F).

043

W tekście szukaj odniesień do liter.

Po jego zebraniu czeka cię jeszcze chwila stresu. Musisz bowiem wrócić do drzwi z runami. Po zebraniu ostatniej runy obróć się o 180 stopni i biegnij przed siebie. Skręć w prawo i szybko w lewo przez łańcuchy - wyjątkowo - w kierunku ognia. Skręć jednak od razu nieco w prawo i przebiegnij przez zacienione przejście (G).

Biegnij przed siebie i trzymaj się prawej strony. Na drugim skrzyżowaniu skręć w prawo i - jest to bardzo ważne! - zignoruj deski z lewej strony (H). Biegnij nieco dalej i tam skręć w lewo i lekko w prawo. Trzymaj się cały czas prawej strony.

044

To już koniec horroru w płomieniach.

Skup swoją uwagę na pomieszczeniach, które coraz bardziej świecą się na błękitno. W pewnym momencie będziesz musiał ostro skręcić w prawo. Powinieneś przebiec pod łańcuchami (I), za którymi skręcisz w lewo i zauważysz upragnione drzwi (J) prowadzące do wyjścia.

Po przebiegnięciu przez nie uruchomi się animacja, w której Senua barykaduje drzwi własnym ciałem. Po chwili przeniesiesz się do pierwotnej lokacji. Teraz wystarczy, że obiegniesz drzewo i wejdziesz do jego pnia, skąd wydobędziesz upragniony miecz Gramra.

Po animacji przeniesiesz się do przedziwnego miejsca i będziesz walczyć o przetrwanie. O tym jednak na kolejnych stronach naszej publikacji.

Reklama

Komentarze

Załóż konto

lub

  • Wczytywanie...