Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Lista ustawień graficznych komputerowej wersji GTA 5

Ponad dwadzieścia parametrów.

Dziennikarze serwisu PC Gamer opublikowali zrzuty ekranu z GTA 5 na PC, na których zaprezentowano listę wszystkich dostępnych ustawień graficznych.

Opcji i parametrów jest ponad dwadzieścia. Użytkownicy powinni więc z łatwością dostosować jakość oprawy do możliwości swoich komputerów.

Opcje sterowania są równie rozbudowane

Poniżej spis wszystkich ustawień:

  • Suwak pamięci karty graficznej (pokazuje wykorzystanie pamięci)
  • Opcja ignorowania limitów ustawień (wykrywa optymalne ustawienia dla systemu, ale pozwala je podkręcić)
  • Opcje dotyczące rodzaju ekranu, formatu obrazu i częstotliwości odświeżania.
  • Zmiana rozdzielczości
  • Wersja DirectX
  • Wybór monitora
  • Anti-aliasing: FXAA, MSAA lub Nvidia TXAA
  • Opcja aktywacji pauzy przy zminimalizowaniu gry
  • Suwak pozwalający dostosować zagęszczenie ludności i zasięgu widzenia
  • Jakość tekstur - od normalnej do bardzo wysokiej
  • Jakość shadera - od normalnej do bardzo wysokiej
  • Jakość cieni - od normalnej do bardzo wysokiej
  • Jakość odbić - od normalnej do bardzo wysokiej
  • MSAA odbić
  • Jakość wody - od normalnej do bardzo wysokiej
  • Jakość cząsteczek - od normalnej do bardzo wysokiej
  • Jakość trawy - od normalnej do bardzo wysokiej
  • Opcje wygładzania cieni
  • Opcje Post FX - do ultra
  • Suwak natężenia motion-blur
  • Możliwość wyłączenia głębi pola
  • Filtrowanie anizotropowe - do x16
  • Opcje cieniowania powierzchniowego
  • Opcje teselacji
  • Możliwość włączenia długich cieni
  • Możliwość włączenia cieni wyższej rozdzielczości
  • Możliwość ustawienia wyższych detali otoczenia podczas lotu
  • Suwaki zasięgu skalowania i cieni
  • Narzędzie benchmarku

„Jednym z naszych celów było upewnienie się, że gracze na PC będą mogli cieszyć się rozgrywką niezależnie od jakości posiadanego sprzętu” - powiedział jeden z twórców w rozmowie z IGN.

„Nie chcemy sprzedawać części komputerowych - chcemy, by każdy mógł zagrać w naszą produkcję”.

Przedstawiciele Rockstar zaznaczyli także, że w pracach nad wersją PC aktywnie uczestniczyła najważniejsza część podstawowego zespołu twórców odpowiedzialnych za grę. Nową edycją nie zajmowała się więc wyłącznie oddzielna grupa deweloperów.

Grand Theft Auto 5 debiutuje na PC już 14 kwietnia.

Read this next