Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

„Zaskakująca i irracjonalna” - Sony o decyzji brytyjskich urzędników w sprawie Microsoftu

Wykorzystano też przykład Redfall.

Sony wydało najnowsze stanowisko w sprawie przejęcia Activision Blizzard przez Microsoft. Japońska korporacja skomentowała decyzję brytyjskich urzędników, którzy niedawno zmienili zdanie i zapewnili, że nie widzą większego problemu na drodze do połączenia obu podmiotów.

Firma nie omieszkała wykorzystać także „amunicji”, jaką zapewnił w marcu Harvey Smith - szef Arkane. Ten przyznał w jednym z wywiadów, że Redfall powstawało pierwotnie nie tylko na PC i Xbox Series X/S, ale także na PlayStation 5. Listę platform docelowych zmieniło przejęcie studia przez Microsoft.

Zaczynając od Brytyjczyków: pomimo początkowo wyjątkowo restrykcyjnego podejścia, urząd ds. Konkurencji i Rynków wykonał ostatecznie spory zwrot i wydał werdykt, w którym uznano, że przejęcie Activision Blizzard przez branżowego giganta nie zagrozi konkurencyjności na rynku gier w znaczącym stopniu.

Teraz Sony wydało oficjalne oświadczenie, w którym nie oszczędza słów i nazywa takie podejście „zaskakującym, bezprecedensowym oraz irracjonalnym”. Japońska korporacja wskazuje na błędy w modelach, które zaniżają rzekomo wartość marki Call of Duty na konsolach PlayStation.

Firma uważa na przykład, że „czystym domysłem” ze strony urzędników jest podawany argument, iż mniej zaangażowani fani serii nie będą skłonni zamienić konsoli na Xboksy w obliczu ewentualnych zmian w dystrybucji cyklu. Co więcej, CMA miało nie docenić „możliwości i korzyści”, jakie Microsoft miałby właśnie ze stopniowego pogarszania dostępu do strzelanek na PlayStation, a wszelkie porównania do Minecrafta są nie na miejscu, ze względu na różnice w generowanych przychodach.

Jest też wspomniany przykład Redfall. „Dopiero co, w zeszłym tygodniu, dwa dni przed publikacją stanowiska, serwis IGN opublikował świeże dowody, w postaci wywiadu z dyrektorem kreatywnym Redfall, Harveyem Smithem, który zapewnia dodatkowy wgląd w strategię Microsoftu” - napisało Sony.

„Podobnie jak Call of Duty, Redfall jest strzelanką FPP, która posiada zarówno tryb dla pojedynczego gracza, jak i kooperacyjny multiplayer. Smith wyjaśnił, że Redfall był pierwotnie planowany do wydania na wszystkie platformy, w tym PlayStation, ale gdy Microsoft nabył Bethesdę, nastąpiła »zmiana przez wielkie Z . Przyszli i powiedzieli: Koniec z PlayStation 5, skupiamy się na Xboksach, PC i Game Passie«”.

Szef Arkane zapewne żałuje dość niefortunnych słów, które Sony opisuje jako przekonujące dowody na zdolność i motywację Microsoftu do zamknięcia konkurentom dostępu do nabytych gier, a także jego prawdopodobne zachowanie po transakcji, już w odniesieniu do Call of Duty”.

Read this next