Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Redfall powstawało na PS5, zanim do akcji wkroczył Microsoft

Arkane musiało zmienić plany.

Studio Arkane potwierdziło, że Redfall powstawało pierwotnie nie tylko na PC i Xbox Series X/S, ale także na PlayStation 5. Listę platform docelowych zmieniło przejęcie studia przez Microsoft.

Doniesienia nie będą zapewne większym zaskoczeniem. Szef firmy - Harvey Smith - wyjaśniał zakulisowe decyzje w rozmowie z francuskim serwisem IGN. Przypomnijmy: Microsoft przejął Arkane wraz z całym ZeniMax Media. Transakcję dopięto w marcu 2021 roku. Deathloop oraz Ghostwire: Tokyo posiadały jeszcze czasową wyłączność na PS5, ale na tym koniec.

- Zostaliśmy przejęci przez Microsoft i była to zmiana przez wielkie Z. Przyszli i powiedzieli: „Koniec z PlayStation 5, skupiamy się na Xboksach, PC i Game Passie” - wspominał menedżer. - Nie jest to coś bardzo poważnego, a nawet dobra decyzja, jak sądzę. Pomaga wspierać Game Pass i mamy jedną platformę mniej, o którą musimy się martwić, jedną komplikację mniej.

- Game Pass ma masę użytkowników, a [Redfall] może stać się naszą największą grą dzięki 30 milionom subskrybentów - dodał Smith. - Nie pamiętam dokładnej liczby.

Pozostaje więc dodać, że ostatnie oficjalne liczby - ze stycznia ubiegłego roku - mówią o 25 mln abonentów. Najnowsza produkcja Arkane ukaże się 2 maja, a twórcy starają się obecnie usunąć wymóg stałego połączenia z siecią, krytykowany przez graczy.

Z drugiej strony, słowa Smitha będą wodą na młyn dla Sony, które stara się jak może, by zablokować przejęcie Activion Blizzard przez Microsoft. Japońska korporacja argumentowała niedawno, że producentowi Xboksów nie można ufać, posilając się właśnie przykładem Bethesdy. Wtedy chodziło o Starfield - które także ominie PS5 - ale Redfall może być kolejnym przykładem.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Read this next