Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Yakuza zawstydza GTA częstotliwością premier. Dyrektor studia tłumaczy, jak to możliwe

10 odsłon w 10 lat.

Jakim cudem seria Yakuza (znana obecnie jako Like a Dragon) otrzymała dziesięć sporych odsłon w dziesięć lat, podczas gdy kolejne części GTA czy Assassin’s Creed powstają przez długie lata i dekady?

Dyrektor odpowiedzialnego za prace studia Ryu Ga Gotoku Studio (RGG) otwarcie przyznaje w rozmowie z dziennikiem Washington Post, że kluczowe jest odpowiednie podejście. Pisząc bardziej „dosadnie” - recykling dużych części gier.

- Jeśli wziąć GTA czy Assassin’s Creed, ważnym punktem marketingu dużych firm jest całkiem nowe miasto i rozgrywka. Niemalże od podstaw wymyślają spore porcje tytułów - tłumaczy Masayoshi Yokoyama. Takie projekty to „kompletne resety”, a nie „aktualizacje poprzedników” - dodaje.

Wszyscy fani RGG doskonale wiedzą, że w serii Yakuza jest całkiem inaczej. Wymienić można na przykład dzielnicę Kamurocho, która pojawia się chyba we wszystkich częściach. Po co projektować od nowa, jeśli można tylko odświeżyć tekstury (przyglądając się oprawie tych gier, niekiedy nie dostajemy nawet i tego).

- Stosujemy podejście, które bazuje na poprzedniej wersji - tłumaczy Yokoyama. - Pochodzi bardziej z tego, jak powstaje teatr czy filmy, te bardziej liniowe media... Moim zdaniem nie robi tego wiele firm w świecie gier. Pokusiłbym się o stwierdzenie, że tylko my tak tworzymy.

Zobacz na YouTube

Kluczowe jest oczywiście sprawienie, by gracze nie byli rozczarowani takim podejściem. Wydaje się, że w przypadku Yakuzy udało się idealnie, ponieważ narzekania słyszy się bardzo rzadko, a fani są raczej zadowoleni, że zobaczą te same miejsca i postacie. Być może to jest właśnie największym sukcesem Segi.

Dość powiedzieć, że japońska korporacja pochwaliła się, że Like a Dragon: Infinite Wealth osiągnęło nakład na poziomie 1 miliona egzemplarzy w zaledwie tydzień od premiery. To najlepszy rezultat w historii serii.

„Nakład” wysłany do sklepów to jeszcze nie sprzedaż do klienta końcowego, lecz można ubezpieczenia założyć, że w dzisiejszej rzeczywistości cyfrowego rynku dystrybucji faktyczna liczba sprzedanych egzemplarzy zbliża się właśnie do 1 miliona.

Like a Dragon: Infinite Wealth ukazało się 26 stycznia na PC, PlayStation 4, PS5, Xbox One oraz Xbox Series X/S. Bogata lista platform docelowych z pewnością nie przeszkodziła w sukcesie komercyjnym.

Aby uczcić rekordowe tempo sprzedaży i „podziękować graczom z całego świata za wsparcie”, Sega planuje rozdać wszystkim graczom darmowy przedmiot - Zestaw Okolicznościowych T-Shirtów. Nie znamy daty premiery prezentu, a nazwa może jeszcze ulec zmianie.

Read this next