Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Współzałożyciel Mythic przewiduje trudne czasy dla gatunku Free to Play

Mark Jacobs stawia na MMO z abonamentem.

Mark Jacobs, były prezes i współzałożyciel Mythic Entertainment stwierdził w wywiadzie dla serwisu VG247, że w nadchodzących latach zmniejszy się zainteresowanie darmowymi grami.

Co na to fani World of Tanks?

- Free to Play to tylko kolejny model biznesowy i tak jak wszystkie inne modele biznesowe, przez jakiś czas będzie traktowany wyjątkowo, ale później pojawią się konsekwencje - mówi były szef studia odpowiedzialnego m.in. za Warhammer Online.

- W ciągu kilku lat te konsekwencje zamienią się w małą apokalipsę. Upadnie wielu producentów, a wydawcy zaczną się zastanawiać: „Cóż, może wydanie tych 20 mln dol. na darmową grę to nie był najlepszy pomysł”. To tylko jeden z powodów, ale jest też inny. Jeśli tworzysz grę Free to Play, to musisz konkurować z wszystkimi grami tego typu, które są już na rynku - dodaje.

Jacobs planuje nie podzielić losu, który wróży innym producentom z branży darmowych gier. Jego najnowsza produkcja - Camelot Unchained - zarabiać będzie na comiesięcznych wpływach z abonamentu.

- Camelot Unchained to będzie niszowa gra, oparta na modelu z subskrypcją - mówi twórca o projekcie szukającym wsparcia finansowego na Kickstarterze. - Wolę mniejszą liczbę zaangażowanych, oddanych graczy niż dziesięć razy tyle osób, które tak naprawdę nie interesują się tytułem.

Camelot Unchained, na 17 dni przed końcem kampanii, zebrał 1,1 mln dol., z zakładanych 2 mln. Szerzej o projekcie Jacoba pisaliśmy po starcie akcji na Kickstarterze. Akcja toczy się w postapokaliptycznym świecie. Tytuł stawia na RvR, czyli walkę pomiędzy poszczególnymi krainami. Ważną rolę odegra także tworzenie własnych przedmiotów i budowa siedziby gracza. Premiera pod koniec 2015 roku.

Read this next