Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Wczesna wersja Scrolls trafi do sprzedaży pod koniec kwietnia

Gra karciana od twórców Minecrafta.

Na koniec przyszłego miesiąca studio Mojang planuje rozpoczęcie testów wczesnej wersji Scrolls. Gra trafi do sprzedaży w modelu dystrybucji, który sprawdził się już w przypadku Minecrafta. Edycja beta będzie przeceniona, a wraz z postępami produkcji cena wzrośnie.

- Celujemy w premierę pod koniec kwietnia i wszystko wskazuje na to, że nam się uda - tłumaczy projektant gry, Jakob Porser. - Zobaczymy, jakie są oczekiwania graczy, i jak możemy na nie odpowiedzieć.

I choć ostateczna cena nie została jeszcze ustalona, w wywiadzie z serwisem Polygon Porser przyznał, że prawdopodobnie nie będzie zbytnio odbiegać od kosztów zakupu Minecrafta. Pierwszą grę studia Mojang pierwotnie wyceniono na 10 euro (ok. 42 zł), by później podnieść cenę do 15 i 20 euro (ok. 63 i 84 zł).

Obecnie w testach wersji alpha bierze udział około tysiąc graczy

Scrolls to połączenie gry karcianej i turowej strategii. Rozgrywka toczy się na mapach podzielonych na heksagonalne pola, a ataki wykonujmy za pomocą kart czarów i umiejętności. Przy tworzeniu fabuły zaangażowano Jerry'ego Holkinsa z komiksu internetowego Penny Arcade, choć nie wiadomo jeszcze, czy jego praca będzie wykorzystana w projekcie. Poza trybami sieciowymi, przygotowywane są rozbudowane opcje dla pojedynczego gracza, gdzie zmierzymy się z zaawansowaną sztuczną inteligencją.

Podobnie jak w przypadku Minecraft, producent obiecuje wieloletnie wsparcie i rozwój produkcji.

Jakob Porser komentował także niedawne ogłoszenie innej gry karcianej - Hearthstone: Heroes of Warcraft. Producent nie obawia się konkurencji ze strony potężnego Blizzarda.

- Moja pierwsza reakcja to "Awwwwww", bo w grę wchodzi Blizzard. Jestem ich wielkim fanem, robią świetne gry - tłumaczy. - Ale można na to spojrzeć z innej perspektywy. To może znacząco poszerzyć rynek. No, a skoro Blizzard uważa, że teraz jest odpowiedni czas na wydanie podobnej gry, to znaczy, że my także idziemy w odpowiednim kierunku.

Prace nad Scrolls po raz pierwszy ogłoszono w marcu 2011 roku. Początkowo gra zasłynęła głównie dzięki procesowi sądowemu z Bethesdą, która domagała się zmiany nazwy - zbyt podobnej do The Elder Scrolls. Po roku doszło jednak do ugody. Ostateczna data premiery nie jest jeszcze ustalona. Gra ukaże się na PC i komputery Mac. Twórcy rozważają także wersję na system Linux.

Trailer z fragmentami rozgrywki.

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze