Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Ważny turniej Street Fighter 5 rezygnuje z PS5 na rzecz PC

Liczą się niskie opóźnienia.

Cykl turniejów Capcom Cup będzie rozgrywany wyłącznie na komputerach PC, z monitorami ustawionymi na odświeżanie w 144 Hz. Firma odchodzi tym samym od PlayStation 5.

Zmagania organizowane przez japońską korporację to jedne z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu miłośników Street Fighter 5, z pulą nagród na poziomie 300 tysięcy dolarów. Nie podano dokładnej konfiguracji sprzętu, lecz celem jest najwyraźniej zmniejszenie opóźnień, a więc czasu, jaki mija między wciśnięciem przycisku i zauważeniem efektu na ekranie.

Jak można się domyślać, dla profesjonalistów ważna jest każda milisekunda, a sytuacja na PlayStation 4 była często krytykowana. PlayStation 5 poprawiło czas reakcji, ale podczas pandemii Covid-19 wielu fanów przestawiło się na PC, podczas gdy turnieje offline były anulowane i przenoszone do sieci.

„Przez ostatnie kilka lat gramy głównie na PC, gdzie gra działa najszybciej” - komentuje Arman Hanjani, jeden z esportowców Street Fighter 5, cytowany przez serwis The Verge. Również liczba klatek na sekundę jest wyższa na komputerach osobistych, więc osiągnięcie 144 Hz jest łatwiejsze.

„Przejście Capcom Cup na PC jest w stu procentach właściwym krokiem, a powody są liczne i dobrze udokumentowane” - dodaje Arturo Sanchez, inny profesjonalny gracz. Jak zapewnia, opóźnienia spadają nawet o 50 procent na odpowiednio skonfigurowanych wyświetlaczach.

Gorsze wieści są takie, że mocne komputery to także wysokie koszty, co zapewne odstraszy mniejszych organizatorów przez zdecydowaniem się na podobne posunięcie. Również najważniejszy turniej - cykl Evo - zapewne nie podąży śladem, ponieważ należy w części do Sony.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Street Fighter V

PS4, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze