Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Ujawniono anulowaną strategię Star Wars Outpost

Na PC i sprzęt mobilny.

Dawno temu, zanim jeszcze Disney przejął prawa do Star Wars, studio LucasArts spędziło dwa lata na rozwoju strategicznej produkcji na PC i urządzenia mobilne. Projekt skasowano na kilka tygodni przed ukończeniem.

Piesek?

Gra nosiła tytuł Star Wars Outpost, a za prace odpowiadał 30-osobowy zespół z Singapuru. Poniżej znaleźć można kilka screenów, pozyskanych przez Eurogamer.

Na krótko przed sprzedażą licencji Star Wars, LucasArts anulowało kilka produkcji, w tym te bardziej znane, jak przygodowe Star Wars 1313 czy strzelanka Star Wars: First Assault. Do tego grona dodać można teraz także Star Wars Outpost.

O tym trzecim skasowanym tytule mówiło się wcześniej, nazywając go „klonem Farmville”.

„To absolutna nieprawda” - przyznaje informator Eurogamera. „To właśnie ludzie w biurze w USA tak myśleli. Poza kilkom kluczowymi wyjątkami niewielu wiedziało, co to za tytuł.”

„Czekaliśmy tylko na potwierdzenie, by zacząć testy beta, ale zamiast tego dostaliśmy informację, że kończymy projekt.”

Okazuje się, że Outpost miało być całkiem zaawansowaną strategią, nawet jeśli nie wyglądało na taką. Pomysł był jednak zbyt niszowy.

„Grę najlepiej opisać można jako połączenie Star Wars z Osadniakami z Catanu i EVE Online” - dodaje rozmówca. „Gracz przejmował kontrolę nad obozem na pewnej planecie, ale dysponował ograniczonymi surowcami, musiał więc znaleźć innych graczy. Można było z nimi współpracować lub ich zdradzić.”

„Następnie produkowaliśmy broń dla Imperium lub Rebeliantów. Wsparcie jednej ze stron zmieniało balans sił w Galaktyce.”

Twórcy przygotowali zmienny cykl dobowy czy też podróżujące po świecie postacie poboczne, wchodzące w interakcje z naszym osiedlem. Całość miała działać także w przeglądarce, a interfejs przypomina jednak produkcję rodem z Facebooka, pomimo zapewnień dewelopera.

Co ciekawe, gra miała zostać połączona ze Star Wars: First Assault, by gracze mogli wysyłać bronie i wsparcie do wykorzystania w strzelance.

Po anulowaniu Oupost, część twórców przeniosła się do mniej wymagających gier mobilnych, które także zostały skasowane po zakupie licencji przez Disney. Pozostali zajmowali się Star Wars 1313, ale los tego projektu był podobny.

Naboo w nocy
Naboo w dzień
Grafika koncepcyjna
Znane postacie wcielały się w doradców
Nie mogło zabraknąć transakcji cyfrowych

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze