Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Ubisoft zbanował 19 tysięcy kont za wykorzystywanie błędu w grze

„Stosujemy politykę zerowej tolerancji”.

Ubisoft niespodziewanie ogłosił, że zablokował niemal 19 tysięcy kont za stosowanie bliżej niesprecyzowanego błędu w grze. Gracze podejrzewają jednak, że może być to związane z procederem duplikowania przedmiotów kosmetycznych w Rainbow Six Siege.

Niedawno zidentyfikowaliśmy konta wykorzystujące podstępny błąd w naszych tytułach. Zgodnie z naszym Kodeksem postępowania Ubisoft stosuje politykę zerowej tolerancji wobec nieuczciwych praktyk. W rezultacie nałożyliśmy sankcje na poziomie konta na prawie 19 tysięcy kont, których dotyczy sprawa” - napisał dział pomocy technicznej Ubisoftu w wiadomości na Twitterze.

Portal Kotaku poprosił francuskiego wydawcę o więcej szczegółów, między innymi użytkowników których produkcji dotyczyła blokada oraz na czym polegał wspomniany błąd, że korzystanie z niego spotkało się z tak stanowczą reakcją. Ubisoft na ten moment nie wysłał redakcji oświadczenia, jednak serwisowi udało się ustalić, że według graczy Rainbow Six Siege może chodzić o proceder duplikowania przedmiotów kosmetycznych w strzelance.

Jak możemy się dowiedzieć, znaleziony przez graczy błąd nazywano „dumpowaniem” i w ciągu ostatnich ośmiu lat rozwoju gry pojawiał się w różnych formach - zwykle po naprawieniu przez deweloperów jednej wersji, szybko pojawiała się inna. Dzięki temu gracze zyskiwali możliwość tworzenia wielu egzemplarzy tego samego przedmiotu kosmetycznego przez co zdobywali normalnie płatne skiny za darmo.

Inny trop prowadzi do ogłoszonej niedawno aktualizacji anty-cheata Rainbow Six Siege, który wykrywa i eliminuje z rozgrywki graczy, stosujących tzw. input spoofing. Jest to oszustwo zakładające wykorzystanie specjalnego adaptera, aby pomimo korzystania z klawiatury i myszki na konsolach i tak zostać podłączonym do meczu z graczami używającymi tylko kontrolerów. To oczywiście dawało nieuczciwą przewagę dzięki bardziej precyzyjnemu celowaniu na myszce.

Read this next