Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Tajemniczy system w Rainbow Six Siege zbanował już 10 tys. oszustów

Skuteczne utrudnianie życia.

Ubisoft opublikował raport na temat wysiłków na polu walki z oszustami w Rainbow Six Siege. Wrażenie robi zwłaszcza tajemnicza metoda o nazwie „QB”, która od wprowadzania w listopadzie ubiegłego roku poskutkowała już 10 tysiącami banów.

„Zostaliśmy również poinformowani, że kilku sprzedawców cheatów zaprzestało tworzenia oszustw do Siege po tej aktualizacji” - czytamy w podsumowaniu. „Otrzymaliśmy też wiele pozytywnych opinii od społeczności na temat wrażeń w grze od czasu wdrożenia tej funkcji. Nieustannie monitorujemy jednak ten system, by zidentyfikować możliwości jego ulepszenia”.

Brzmi tajemniczo, lecz są pewne wskazówki. Jeśli z twórcami cheatów nie można wygrać, należy przynajmniej maksymalnie utrudnić im pracę. Ubisoft poszedł najwyraźniej właśnie w tym kierunku. Historia aktualizacji Rainbow Six Siege na Steamie pokazuje, że produkcja co kilka godzin otrzymuje patche.

Te są bardzo małe i bez żadnego wpływu na to, co widzi gracz. Jednocześnie mowa jednak o zmianach wprowadzanych w plikach wykonawczych, co na dobrą sprawę wymusza od twórców oszustw równie regularne aktualizowanie swoich aplikacji, co jeszcze szalenie niepraktyczne.

Ubisoft z oczywistych względów nie potwierdza, czy to właśnie sposób działania systemu QB - lub też jego część. Wydaje się jednak, że metoda jest bardzo skuteczna i - jak się wydaje - mniej inwazyjna niż popularne obecnie rozwiązania działające w systemowym jądrze, jak w Valorant.

MouseTrap także działa bardzo skutecznie

Francuska korporacja chwali się także efektywnym działaniem innego systemu, o nazwie MouseTrap. Ten opisywaliśmy szerzej już jakiś czas temu, a jego zadanie jest proste - wykrywanie, czy gracze na konsolach nie korzystają przypadkiem z myszy i klawiatur, co daje im znaczącą przewagę nad padami. Jak podano, po wprowadzeniu nowego rozwiązania trzy miesiące temu liczba meczów z tak zjawiskiem spadła o 78 procent, podczas gdy spodziewano się znacznie mniejszej liczby, od 30 do 50 proc.

W planach są oczywiście dalsze prace. Jesienią w Rainbow Six Siege pojawi się system przyznawania pochwał kolegom z drużyny, kolejne aktualizacje mechaniki reputacji, a także tryb prywatny na konsolach, przeznaczony głównie dla streamerów. Do tego kolejne etapy walki ze zjawiskiem smurfów w meczach rankingowych.

Read this next