The Last of Us 2 - walka, większe lokacje i ulepszone skradanie. Twórcy o nowościach w rozgrywce
W materiale wideo.
Sony opublikowało kolejny film, w którym twórcy The Last of Us 2 opowiadają o różnych aspektach gry. Tym razem deweloperzy przybliżyli nowości w rozgrywce.
Autorzy podkreślają, że mechanizmy zabawy i fabuła są ze sobą ściśle powiązane. Przygotowano takie rozwiązania, by pozwalały graczom poczuć atmosferę napięcia i nieustannego zagrożenia, których doświadcza Ellie w nieprzyjaznym świecie.
Rozgrywka częściowo bazuje na systemach z poprzednich części, ale została zmodyfikowana z uwzględnieniem faktu, że bohaterka jest mniejsza i zwinniejsza od Joela z pierwszej odsłony. Ulepszono na przykład uniki, które umożliwią teraz skuteczniej ominąć ciosy wroga i wyprowadzić kontratak, a nawet zbiec z pola walki.
Podobnie jak w Uncharted 4, pojawią się większe i bardziej otwarte etapy, na których twórcy umieszczą opcjonalne sekwencje ze scenami fabularnymi i walkami. Wspomniane treści rozszerzą przygodę, choć autorzy są świadomi, że nie każdy gracz odnajdzie je wszystkie.
Udoskonalono też skradanie - Ellie może czołgać się w gęstej trawie i chować się pod autami. W pozycji leżącej postać potrafi skorzystać ze wszystkich posiadanych broni i przedmiotów. Do tego nieobecna w oryginale opcja skakania. The Last of Us 2 zadebiutuje 19 czerwca na PS4.