Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Telltale Games zwalnia 25 procent pracowników studia

„Lepsze gry, mniejsze zespoły”.

Wydaje się, że popularność odcinkowych gier przygodowych nie jest już taka, jak jeszcze kilkanaście miesięcy temu. Telltale Games poinformowało o zwolnieniu 25 procent pracowników, co oznacza zmniejszenie firmy o około 90 osób.

W komunikacie zapewniono, że studio prowadzi „wszechstronną restrukturyzację”, która pozwoli w nadchodzących latach stać się „bardziej konkurencyjnym jako twórcy i wydawcy przełomowych doświadczeń bazujących na opowieściach, z naciskiem na wysoką jakość”.

Seria na bazie „Strażników Galaktyki” zakończyła się wczoraj

„Nasza branża znacząco zmieniła się w ostatnich latach. Realia rynku wymagają ewolucji, a także zmian w organizacji, z naciskiem na mniejszą liczbę lepszych gier, tworzonych przez mniejsze zespoły” - wyjaśnia dyrektor generalny Pete Hawley, który objął stanowisko dopiero we wrześniu.

Telltale zdobyło dużą popularność i szybko rozrosło się dzięki The Walking Dead, lecz późniejsze serie - być może z wyjątkiem Minecraft: Story Mode - były już mniejszymi sukcesami.

„Szanuję wkład wszystkich tych utalentowanych artystów, scenarzystów i nie tylko. Ta decyzja nie ma żadnego związku z jakością ich pracy” - zapewnia Hawley, obiecując wsparcie zwalnianych w poszukiwaniach nowego miejsca zatrudnienia.

Po zakończeniu restrukturyzacji firma „przesunie wewnętrzne prace deweloperskie na lepiej sprawdzone technologie, które przyśpieszą innowacje w kluczowych produktach”, a także „podejmie współpracę z nowymi partnerami”, co oznacza najpewniej kolejne serie przygodowe.

Studio zapewnia jednocześnie, że zwolnienia nie wpłyną negatywnie na powstające obecnie produkcje, wśród których wymienić można drugie sezony Minecraft: Story Mode, Batman, The Wolf Among Us i Gry o Tron, a także czwarty i ostatni sezon The Walking Dead

Zobacz na YouTube

Większą niewiadomą są dalsze losy zapowiedzianego jeszcze w 2015 roku projektu „Super Show”, który miał połączyć grę wideo z serialem telewizyjnym, tworzonym we współpracy z firmą Lionsgate.

Read this next