Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Sporo gameplayu z Diablo 4 na nowym materiale od twórców

Oraz szczegóły świata sanktuarium.

Twórcy Diablo 4 podzielili się nowym materiałem zza kulis produkcji. Możemy na nim zobaczyć nowe fragmenty gameplayu oraz dowiedzieć się kilku ciekawostek na temat budowy dostępnego w grze świata Sanktuarium oraz istot go zamieszkujących.

Jak wyjaśnili deweloperzy, świat gry podzielony jest na pięć regionów inspirowanych prawdziwymi krajobrazami. Kehjistan to pustynna kraina z licznymi wydmami. Pierwowzorem Scosglen jest Szkocja, a Fractured Peaks to górzysta kraina bazowana na regionie Karpat. Pojawią się także stepy The Dry Steppes oraz bagna Hawezar.

Przejścia między regionami mają być naturalne, a gracz będzie widział, jak realistycznie teren i przyroda wokół niego zmienia się pomiędzy biomami - twórcy wspominają między innymi o napotkaniu wodospadów z topniejącego śniegu, przechodząc z zaśnieżonego Fractured Peaks do bagien Hawezar. Dowiedzieliśmy się także, że lochy w różnych regionach będą miały pasujący do świata powyżej wygląd.

Zmian doczekał się także system potworów. Przeciwnicy połączeni zostali teraz w „rodziny”, cechujące się unikalnymi umiejętnościami oraz strategią walki. Te same rodzaje przeciwników, spotkane w różnych regionach świata, będą się od siebie różnić wyglądem lub ubraniem, reprezentującym warunki panujące w danej lokacji. Pojawi się także nowy rodzaj potworów Nengari, stanowiące hybrydę ludzi i węży. W grze pojawi się także uwielbiany przez graczy detal, czyli możliwość głaskania psów.

Dowiedzieliśmy się także, że gra nie będzie utrzymywała jednostajnego tempa - trafimy zarówno na długie zadania fabularne, jak i krótsze misje poboczne i bardzo szybkie zlecenia. Jedno z zadań odtwarza nawet wydarzenia przedstawione na trailerze gry. Lochy natomiast będą się różniły rozmiarem, żeby nie nużyć graczy, ale też zapewnić odpowiednią atmosferę.

Jeśli natomiast chodzi o eksplorację otwartego świata, to zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, świat to jedna wielka mapa i gracze nie zobaczą pomiędzy różnymi regionami ekranów ładowania. Podczas podróży natkniemy się na bossów, twierdze do zdobycia, wydarzenia losowe oraz wiele innych aktywności. W świecie ukryto także Ołtarze Lilith, których odkrycie zapewni graczom permanentny bonus do statystyk postaci.

Read this next