Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Spider-Man: Miles Morales - różnice między wersjami na PS4 i PS5

Twórcy rozwiewają wątpliwości.
  • Wersja na PS5 oferuje lepszą grafikę i ray tracing
  • Gra skorzysta też z funkcji DualSense
  • Doświadczenie z rozgrywki na PS4 i PS5 będzie jednak porównywalne

Spider-Man: Miles Morales zadebiutuje zarówno na PS5, jak i na PS4. Choć doświadczenia z rozgrywki będą podobne, twórcy zapewniają, że nabywcy next-genowej wersji poczują różnicę. Najważniejsze zmiany opisano w wywiadzie dla Game Informer.

Brian Horton, dyrektor kreatywny projektu, wspomina przede wszystkim o nowych funkcjach PlayStation 5 i mocy konsoli, która pozwala na ulepszenie warstwy graficznej. Na sprzęcie nowej generacji efekt ray tracingu zauważymy rzekomo „wszędzie”. Obsługi śledzenia promieni zabraknie oczywiście na PS4.

Zauważalną - a może bardziej odczuwalną - różnicą ma być także współpraca z nowym padem, DualSense. System wibracji haptycznych umożliwia przykładowo „przejście mocy bioelektrycznej z jednej strony kontrolera na drugą”. Podczas huśtania się na sieci poczujemy natomiast, jak lina się napręża, trzymając palec na spuście.

Horton nie pominął też kwestii dysku SSD, który pozwala na „niemal natychmiastowe” wczytanie gry po śmierci i błyskawiczną szybką podróż. Ekranów ładowania nie dało się oczywiście uniknąć na PS4.

Deweloper zaznacza jednak, że doświadczenia płynące z samej rozgrywki będą porównywalne na PS4 i PS5.

Spider-Man: Miles Morales zadebiutuje w Polsce 19 listopada - będzie tytułem startowym PlayStation 5.

O autorze

Awatar Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Deputy Editor

Przemek jest z-cą redaktora naczelnego, nadzoruje dział informacyjny oraz wspomaga kierowanie działem poradników. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Komentarze