Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Rise of the Ronin zapowiada się coraz lepiej. Twórcy zdradzają szczegóły

Kilka zakończeń i system relacji.

Od zapowiedzi Rise of the Ronin - nowego projektu studia Team Ninja - minęło już sporo czasu, a my na dobrą sprawę wciąż nie wiemy o grze zbyt wiele. Premiera nadchodzi dużymi krokami, więc deweloperzy przybliżyli nieco szczegółów w wywiadzie.

Już po publikacji pierwszego zwiastuna w sieci pojawiły się doniesienia, że Rise of the Ronin ma być swego rodzaju hybrydą Ghost of Tshusima, Assassin's Creed, a nawet i serii Dark Souls. Nieco wyraźniejszy obraz gry zarysowali Fumihiko Yasuda i Yosuke Hayashi - kolejno reżyser i producent tytułu - w rozmowie z serwisem Game Informer. Z najciekawszych fragmentów wywiadu dowiadujemy się, że:

  • akcja przeniesie nas do 1863 roku w Japonii, w epokę Bakumatsu. Do odizolowanego kraju dopłynęły statki z Nowego Kontynentu, co doprowadziło do chaosu politycznego i społecznego
  • wcielimy się w bezimiennego Ronina (samuraja bez mistrza), zwanego Veiled Edge (Skryte Ostrze)
  • w grze zabraknie elementów fantastycznych, pojawią się za to postacie historyczne, jak Sakamoto Ryoma czy Yoshida Shoin
  • w trakcie podróży będziemy poznawać postacie poboczne, z którymi nawiążemy relacje. Te przyniosą w przyszłości różne korzyści (albo i konsekwencje)
  • najważniejszymi punktami na mapie będą trzy miasta: Jokohama, Kioto oraz Edo. Pomiędzy nimi znajdziemy otwarte tereny z zadaniami pobocznymi, zagrożeniami i znajdźkami
  • w grze pojawią się wybory, które wpłyną na dalszy tok opowieści. Będą też opcje dialogowe i kilka zakończeń
  • wśród arsenału Ronina znajdziemy nie tylko katanę, ale i broń długą, a nawet i prochową. W walce ważne będzie wyuczenie się zachowań przeciwników i wykorzystywanie ich słabych punktów
  • postać będziemy rozwijać przez punkty doświadczenia. Nie stracimy ich jednak po śmierci (jak to było choćby w Nioh)

Wszystko to brzmi całkiem obiecująco, ale wielu graczy zastanawia się zapewne, kiedy zobaczymy pierwszy oficjalny pokaz gameplayu. Podczas The Game Awards pokazano jedynie krótki zwiastun, w którym ujawniono datę premiery i ogłoszono sprzedaż preorderów.

Rise of the Ronin zadebiutuje 22 marca przyszłego roku, wyłącznie na konsolach PlayStation 5.

Read this next