Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Redfall przepadło. Na Steamie gra już tylko kilkaset osób

W oczekiwaniu na patche?

Choć od premiery Redfall od Arkane Austin minęły zaledwie nieco ponad dwa tygodnie, liczba graczy na Steamie w szczytowym momencie dnia spadła już poniżej 400.

Niska jakość i słabe recenzje sprawiły, że wykres w serwisie SteamDB nie będzie zapewne większą niespodzianką, lecz spektakularne jest tempo odpływu użytkowników. Dość powiedzieć, że podczas debiutu w dniu 2 maja bawiło się jednocześnie 6124 osób. W ostatnich 24 godzinach szczytowy moment to już tylko 376 osób, co stanowi spadek o 94 procent.

Warto jednocześnie pamiętać, że produkcja ukazała się także na Xbox Series X/S, a na PC jest dostępna „za darmo” również w Game Passie. W przypadku konsol i abonamentów Microsoftu nie posiadamy konkretnych danych, lecz pozostaje mieć nadzieję, że wyniki są tam nieco lepsze.

„W połączeniu z dziwnie uproszczoną i wykastrowaną w porównaniu do innych tytułów Arkane rozgrywką oraz problemami technicznymi i niską wydajnością na konsolach, trudno jest zaadresować tę grę do konkretnego odbiorcy” - napisał Marek w naszej recenzji Redfall. Średnia ocen w serwisie Metacritic wynosi 54 procent (ale noty użytkowników w tym serwisie to już tylko 2.1/10).

Sam Phil Spencer - szef działu Xbox w Microsofcie - zapewniał, że jest rozczarowany premierą tytułu i stara się wyciągnąć wnioski na przyszłość.

- Nie ma dla mnie nic trudniejszego, niż rozczarowanie społeczności Xbox i patrzenie na to, jak nasi fani tracą wiarę. Sam jestem rozczarowany i zły na siebie. Zastanawiam się nad naszym procesem i wracam myślami do ogłoszeń, takich jak 60 klatek na sekundę, czego ostatecznie nie udało się zrealizować - mówił już 4 maja, zapowiadając łatanie produkcji.

- Zespół w Arkane bierze sobie do serca opinie, nadal pracujemy nad łatką wprowadzającą 60 klatek na sekundę, zamierzamy zrealizować to założenie. Będziemy dalej pracować nad tą grą. Na przykładach Sea of Thieves czy Grounded pokazaliśmy, że potrafimy to robić - dodał.

Read this next