Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Port Mos Eisley z „Gwiezdnych wojen” odtworzony na Unreal Engine 4

Przez grafików ze studia Obsidian.

Grupa grafików ze studia Obsidian Entertainment - dowodzona przez Jasona Lewisa - podjęła się nietypowego projektu. Deweloperzy w wolnym czasie odtworzyli na silniku Unreal Engine 4 port kosmiczny Mos Eisley z „Gwiezdnych wojen”.

Warto zaznaczyć, że miasteczko jest interaktywne. W serwisie 80 Level twórcy udostępnili za darmo pliki z mapą, po których pobraniu i uruchomieniu możemy zwiedzić wspomnianą lokację.

Kierujemy anonimową postacią wyposażoną w blaster (lub inną bronią, którą należy jednak znaleźć).

Podczas eksploracji portu nie natkniemy się na inne postacie, a jedynie roboty - w tym atromechy przypominające R2-D2. Wydarzenia przedstawiono w perspektywie pierwszej osoby.

Aby udać się na wycieczkę po miasteczku trzeba jednak posiadać odpowiednio mocnego PC. Do uruchomienia mapy potrzebny jest komputer wyposażony w co najmniej 16 GB pamięci RAM i kartę graficzną GeForce GTX 760.

Lewis przyznaje, że początkowo chciał jedynie odtworzyć lądowisko z Sokołem Millenium. W trakcie prac pomyślał jednak, że mógłby przygotować też część Mos Eisley wraz z pamiętną kantyną, w której doszło do spotkania Luke'a Skywalkera i Hana Solo.

Deweloperzy zaznaczają, że projekt jest gotowy na razie 90%. Rozważają też stworzenie wersji przystosowanej do zestawów wirtualnej rzeczywistości - Oculus Rift i HTC Vive.

Obsidian Entertainment w przeszłości stworzył Star Wars: Knights of the Old Republic 2 - kontynuację słynnej gry RPG w świecie „Gwiezdnych wojen” od studia BioWare. Jason Lewis nie uczestniczył jednak w pracach nad projektem.

O autorze

Awatar Piotr Bicki

Piotr Bicki

News Editor

Piotrek zajmuje się głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Komentarze