Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Pierwsza aktualizacja Civilization 6 usprawnia sztuczną inteligencję

Oraz interfejs.

Jednym z najczęściej powtarzanych zarzutów pod adresem strategii Civilization 6 jest nie najlepsza praca sztucznej inteligencji, w tym podejmowanie nielogicznych decyzji i dążenie do wojen, co przekłada się na ujemne statystyki i ogólnie utrudnia zabawę.

Pierwsza większa aktualizacja produkcji jest już dostępna na Steamie. Zajmuje się tym - i innymi - problemami z AI.

Ciekawe kiedy zmienimy nazwy miast

Co najważniejsze, kary za wojowniczość zostaną usunięte „w większości przypadków”, choć spore minusy otrzymamy za podbój ostatniego miasta danej cywilizacji, nawet jeśli posiadamy Casus Belli. To powinno pomóc z ciągłymi oskarżeniami o nadmierną agresywność.

Kolejnym problemem sztucznej inteligencji są nielogiczne decyzje, jak na przykład rezygnacja z usprawniania jednostek. Większość graczy przyznaje, że najnowsza odsłona serii stawia nacisk właśnie na wojnę, lecz AI wypada podczas konfliktów dość niezdarnie.

Twórcy modyfikują więc algorytmy, by skłonić komputerowych przeciwników do większego zainteresowania nauka i turystyką czy usprawnić „rozumienie" zadeklarowanej przyjaźni.

Sztuczna inteligencja będzie teraz mądrzej kalkulować rozpoczęcie i zakończenie wojny, sprawniej skorzysta z inkwizytorów, przygotuje eskortę dla osadników, lepiej dobierze jednostki i dokładniej zaplanuje rozwój miast.

Zobacz: Civilization 6 - poradnik i najlepsze porady

Do tego szereg innych poprawek i zmian, w tym w interfejsie, który także przewija się w krytyce graczy. Pojawią się dodatkowe ikony informacyjne, skróty w encyklopedii, dane na temat szlaków handlowych czy podsumowanie zwycięstwa.

Pełną listę znaleźć można na oficjalnym forum dyskusyjnym.

Zobacz na YouTube

O problemach z AI wspominała już nasza recenzja Civilization 6: „jednym z największym mankamentów rozgrywki pozostaje własnie sztuczna inteligencja, która nie potrafi w pełni korzystać z zaprojektowanych systemów i możliwości. Jest to widoczne szczególniej na wyższych poziomach trudności” - zauważył Artur.

„Bardzo łatwo doprowadzić do sytuacji, w której pół świata zasypuje nas obelgami, praktycznie eliminując dyplomatyczny element rozgrywki.”

Read this next