Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Nowy horror „ojca Silent Hill” z pierwszym gameplayem. Można grać psem

Klimat bliższy Ghostwire: Tokyo niż Cichym Wzgórzom.

Sukces Silent Hill ma wielu ojców, jednak jednym z bardziej prominentnych twórców jest Keiichiro Toyama, który był reżyserem i scenarzystą pierwszej odsłony kultowej serii. Dziś Toyama pracuje nad zupełnie nowym horrorem, w którym najwyraźniej znajdziemy grywalnego psa.

Mowa o grze Slitterhead, która jest debiutancką produkcją legendarnego twórcy w barwach Bokeh Game Studio. Tytuł ujawniono podczas The Game Awards w 2021 roku i już wtedy wzbudził ogromne zainteresowanie wśród fanów horrorów. Brutalna produkcja może przerażać pomysłowymi projektami zmiennokształtnych potworów, choć z pierwszych materiałów wynika, że atmosferą grze bliżej raczej do Ghostwire: Tokyo niż Silent Hill.

Twórcy opublikowali właśnie kolejny odcinek dzienników deweloperskich, dzięki czemu możemy przyjrzeć się fragmentom właściwej rozgrywki, choć nagrania ewidentnie pochodzą z bardzo wczesnej, testowej wersji gry. Taki zresztą jest temat filmu - proces testowania gry przez graczy, którzy dzielą się wrażeniami z pracownikami studia. Choć urywki gameplay'u są dość krótkie, to można wyciągnąć z nich kilka intrygujących wniosków.

Przede wszystkim wygląda na to, że Slitterhead nie będzie typowym survival horrorem, w którym sterujemy niemal bezbronną postacią, a widoczne w kilku momentach wskaźniki zdrowia, kondycji i zdolności specjalnych sugerują większe nastawienie na akcję. Ukazana z trzeciej osoby walka przypomina nieco pierwszą (nieco wolniejszą od późniejszych) odsłonę Devil May Cry i podobnie jak grę Capcomu, Slitterhead podzielono na misje.

Co ciekawe, w pewnym momencie filmu widzimy psa, którym najwyraźniej kieruje gracz. Wziąwszy pod uwagę to, jak zmiennokształtne są stwory prezentowane we wcześniejszych zwiastunach, nie możemy wykluczyć, że postać gracza również będzie dysponowała podobnymi możliwościami. Być może będziemy mogli przemienić się choćby we wspomnianego psa lub przejmować kontrole nad innymi stworzeniami.

Choć twórcy dostarczają raczej szczątkowych informacji, to Slitterhead zapowiada się całkiem intrygująco i dość oryginalnie. Premierę pierwotnie planowano na ten rok, jednak patrząc na materiały pochodzace z bardzo wczesnej wersji, trudno uwierzyć, że Boheh Game Studio dotrzyma terminu. Niemniej nie ogłoszono dotąd oficjalnie opóźnienia.

Read this next