Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

McGee: EA chciała, by gracze uwierzyli, że Alice: Madness Returns to horror

Producent nie jest fanem takich pomysłów.

American McGee, popularny producent odpowiedzialny m.in. za serię Alice, odpowiadał na pytania fanów w serwisie Reddit. W jednej z wypowiedzi wyjaśnił, jakie sposoby wykorzystywało Electronic Arts przy promocji Alice: Madness Returns.

„Sposób, w jaki dział marketingu EA wtrącał się do pracy był frustrujący. Już na początku powiedziano STS [firma odpowiedzialna za trailery do Alice: Madness Returns - dop. red.], że wszystkie decyzje muszą zostać zatwierdzone przez marketing, a nie przez nas, twórców gry” - pisze McGee. „Zwiastuny okazały się być dużo bardziej mroczne i brutalne, oderwane od tego, co widzimy w grze. EA chciała »oszukać« graczy, by uwierzyli, że mają do czynienia z hardcore'owym horrorem.”

„To wszystko część strategii, która pogrąży dużych wydawców, takich jak EA czy Activision. Będzie jeszcze gorzej, zanim trend się odwróci” - dodał producent, który zaczynał karierę w id Software.

Wraz ze studiem Spicy Horse McGee pracuje obecnie nad Akaneiro: Demon Hunters. Jak twierdzi, niezależne studia mają dużo więcej wolności jeśli chodzi o decyzje i kreatywność. „Podejmujemy wybory, które mogą po prostu spowodować, że za pół roku zbankrutujemy.”

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze