Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Mass Effect: Andromeda - Voeld: Zaginiony zespół badawczy

Zadanie w Helejosie: odszukujemy zaginionych i pokonujemy Architekta Porzuconych.

Zadanie aktywujemy podczas rozmowy z niejaką Priyą Blake. Postać ta będzie dostępna jednak dopiero po założeniu placówki na Voeld. Do tego wymagane jest rozwikłanie zagadki z glifami. Jak dokładnie zrobić to na planecie Voeld prezentujemy na tej stronie - Voeld: monolity i glify.

Sfinalizowanie założenia placówki na tej mroźnej planecie jest również ściśle związane z dwoma misjami pobocznymi, które możemy aktywować zaraz po dotarciu na glob: Odtwarzanie świata i Kolonizując Voeld. Gdy już uda nam się zbudować bazę na planecie, podążamy do jednego z pomieszczeń, gdzie rozmawiamy z Priyą Blake. Kobieta okazuje się być kapitanem placówki.

Początek zadania znajdziesz w tym miejscu po założeniu placówki na Voeld.

Kobieta wspomni ci o laboratorium, gdzie mogą znajdować się jakieś wskazówki odnoszące się do zaginionych naukowców. Udajemy się zatem do budynku naprzeciwko, gdzie w środku badamy zawartość datapadu leżącego na jednej ze skrzyń. Znajdują się tam współrzędne dotyczące celu, ale zawartość pliku jest uszkodzona.


Inne misje, w których walczymy z Architektami Porzuconych:


Z pomocą przychodzi jednak SAM, który odzyskuje zawartość pliku i przekierowuje nas do wschodniej części mapy. W wyznaczonym miejscu odnajdujemy pozostałość po statku naukowców, przy którym zapoznajemy się z kolejnym datapadem. Jego zawartość wyraźnie wskazuje na spotkanie z Architektem Porzuconych. Udajemy się wąwozem w kierunku południowo-wschodnim, aż w końcu zauważamy olbrzymią maszynę.


Jak pokonać Architekta Porzuconych na Voeld

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że monstrum tego typu spotkałeś już na planecie Eos, przy okazji misji pobocznej Zrobić wrażenie. W tym przypadku walka z olbrzymim przeciwnikiem w założeniach wygląda niemal identycznie.

Podczas atakowania słabych punktów Architekta musimy uważać na jego ataki dystansowe.

Najpierw musimy więc osłabić jedną z jego trzech odnóży, gdy ich czerwone elementy będą odsłonięte (1). Po znacznym zmniejszeniu paska energii przenosimy swoje ataki na przekaźnik na głowie (2). Wykorzystujemy wówczas swoje najskuteczniejsze bronie. Pomiędzy turami walki Architekt będzie sprowadzał posiłki. Dalsza walka z nim będzie możliwa dopiero po ich zniszczeniu.

Architekt na Voeld posiada dwa rodzaje ataków dystansowych, dlatego co jakiś czas będzie rzucał w ciebie wieloma granatami w jednym momencie, innym razem generować będzie elektryczną kopułę, z której powinieneś natychmiastowo uciekać. W przeciwnym wypadku momentalnie zostaniesz zgładzony.

To jednak nie są najtrudniejsze aspekty walki z wielką maszyną. Dużo niebezpieczniejsze jest w tym przypadku zimne otoczenie, które w tym rejonie oscyluje wokół drugiego poziomu. Miejsce, w którym ogrzanie się, czyli zregenerowanie paska zdrowia, jest możliwe, to kompleks niewielkich budynków po środku areny.

Znajdziesz tam także skrzynki z amunicją, przedmiotami oraz służące do regeneracji zdrowia. Przebywając pod dachem nie jesteś jednak zupełnie bezpieczny. Wokół budynku Architekt również potrafi wygenerować zabójczą kopułę. Cały czas musisz zatem kontrolować wiele czynników.


Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja

Zobacz też:

- Mass Effect: Andromeda - wszystkie misje poboczne (spis alfabetyczny)

- Mass Effect: Andromeda - Voeld: Poznaj rodzinkę; Wyrwij serce


Wychłodzenie organizmu, ucieczka przed różnorodnymi atakami przeciwnika, ostrzeliwanie wrażliwych punktów wroga i neutralizowanie wszystkich wzywanych posiłków - to wszystko czeka cię w zasadzie w tym samym momencie tej trudnej, wymagającej i długiej potyczki. Pamiętaj również, że czasowo Architekt może się oddalić. Wówczas zbliż się do niego Nomadem i powróć na arenę.

Pamiętaj także, że Architekta musisz pokonać za jednym podejściem. Wycofanie się do innego rejonu celem na przykład zregenerowania organizmu, poskutkuje odbudowaniem Architekta. Regulowanie poziomów zagrożenia jest dostępne zatem tylko i wyłącznie w budynkach w środku areny.

Po pokonaniu wielkiego przeciwnika szybko zregeneruj się w środku i błyskawicznie pędź do głowy potwora. Musisz się z nią połączyć, ale jeśli będziesz zwlekał z tym zbyt długo, konieczne będzie powtórzenie ostatniej sekwencji walki. Gdy już to uczynisz, wróć do placówki i porozmawiaj raz jeszcze z Priyą Blake, aby zakończyć zadanie.

O autorze

Komentarze