Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Mass Effect: Andromeda - Elaaden: pozostałe zadania w Helejosie, cz. 1

Zadanie w Helejosie: Konflikt w kolonii; Negocjuj z kroganami, Zbadaj wrak porzuconych, Poszukaj skradzionego rdzenia napędu.

O zadaniu dowiesz się jakiś czas po odwiedzeniu planety Elaaden. W interkomie odezwie się nieznany ci do tej pory głos, którego właściciel poprosi cię o spotkanie. Mężczyzna to Jorgal Strux, który jest kroganinem. Wskaże ci miejsce spotkania, które nazywane jest Rajem. Udajemy się zatem we wskazane miejsce.

Miej na uwadze fakt, że podczas rozgrywki nazwa zadania będzie zmieniać się wielokrotnie. Wątek zakończy się po ukończeniu naturalnie po sobie następujących misji:

  • Konflikt w kolonii
  • Negocjuj z kroganami
  • Zbadaj wrak porzuconych
  • Poszukaj skradzionego rdzenia napędu
Lokalizacja Raju na Elaaden.

Po dotarciu na miejsce podążaj za kolejnymi znacznikami, aż w końcu trafisz do sklepu niejakiej Anneay. W rozmowie porusz temat Jorgala Struxa. Po rozmowie z kobietą, choć ta nie zdradzi położenia Struxa, wyjdź przez drzwi z prawej i ruszaj do zaktualizowanego znacznika misji. Wejdź na platformę po sąsiedzku, gdzie natkniesz się na Struxa. Porozmawiaj z nim, kończąc tym samym pierwszy etap zadania i rozpoczynając kolejny.


Zadanie: Negocjuj z kroganami

Strux uznał, że niejaka Gorda, przywódczyni jednego z krogańskich klanów, zamierza wystąpić przeciwko Nexusowi. Ruszamy więc do wskazanej kolonii, aby sprawdzić wiarygodność tej informacji. Nasz kontakt to niejaki Ravenor Brenk, który znajduje się w sali tronowej widocznej na poniższym obrazku kolonii.

Lokalizacja krogańskiej kolonii.

Już przed wejściem zostaniesz zaczepiony przez strażnika. W rozmowie wybierz opcję dialogową o wpuszczeniu do środka, dzięki czemu dostaniesz się dalej. W tym momencie musisz udać się do salo tronowej. Wejdź więc do kompleksu i kieruj się na jego najniższy poziom.

Uwaga! W tym momencie możesz paść ofiarą błędu gry, który nie zaktualizuje wytycznej po dotarciu do wskazanego miejsca. W takim wypadku po prostu porozmawiaj z Ravanorem Brenkiem znajdującym się w miejscu z poniższego obrazka.

W tym miejscu porozmawiaj z Ravanorem Brenkiem.

Do rozmowy po chwili dołączy Nakmor Gorda. Bez względu na to, jak poprowadzisz rozmowę, będziesz musiał później spotkać się z Brenkiem w odosobnieniu. Udaj się we wskazane miejsce, gdzie mężczyzna zdradzi ci pewną tajemnicę. Zapewnij, że może ci zaufać, po czym ta część zadania dobiegnie końca, odblokowując kolejną.


Zadanie: Zbadaj wrak porzuconych

Twoją aktualną wytyczną jest odnalezienie rdzenia napędu z pewnego statku, bez którego Gorda nie będzie mogła skonstruować bomby. Udajemy się więc na północny-wschód mapy, gdzie odnajdujemy wejście do wielkiej konstrukcji statku Porzuconych.

Tutaj znajdziesz wejście do statku, gdzie powinieneś szukać rdzenia.

Przejedź na drugą stronę tunelu, gdzie będziesz musiał walczyć z kiloma przeciwnikami i stopniowo przedzierać się przed siebie. Co ciekawe, największym zagrożeniem okażą się tam anomalie i automatyczne wieżyczki. Stopniowo niszcz wieżyczki i wykorzystuj osłony wszelkiego typu, aby nie wpaść w ich ostrzał. Stosuj także uniki.

Na końcu komnaty znajduje się konsola Porzuconych. Aktywuj ją, aby otworzyć wielkie wrota przed sobą. Okazuje się, że będziesz musiał rozwiązać zagadkę, do której brakuje jednego glifu. Obróć się i spójrz w lewo, po czym włącz skaner, aby zauważyć glif (1) w oddali. Podejdź do niego i przeskanuj, po czym wróć i rozwiąż zagadkę zgodnie z poniższym schematem (2).

Umiejscowienie glifu i rozwiązanie zagadki.

Zmierzaj przez kolejne wrota przez bardzo ciemne tunele. Znajduje się tam jedyna możliwa droga. W pewnym momencie zauważysz kolejną konsolę. Aktywuj ją, aby uruchomić automatyczny most. Przejdź na drugą stronę i kieruj się jedyną możliwą drogą, po czym aktywuj raz jeszcze następną konsolę. Po przejściu na drugą stronę, przeskakując po kolejnych kolumnach, zauważysz zablokowane przejście.

Po krótkiej scence przerywnikowej rusza w lewo, gdzie zaczniesz zauważać czerwone race. Przez kolejne pomieszczenia będą wyznaczać ci właściwą drogę. W pomieszczeniach uważaj na automatyczne wieżyczki i boty, stopniowo przedzierając się przed siebie. W końcu uda ci się wyjść z wraku statku po jego drugiej stronie, kończąc tym samym aktualną część zadania i odblokowując kolejną.

Czerwone flary wyznaczają właściwą drogę.

Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja

Zobacz też: Mass Effect: Andromeda - wszystkie misje poboczne (spis alfabetyczny)


Zadanie: Poszukaj skradzionego rdzenia napędu

Ostatnia część misji prowadzi nas niedaleko na południe. Rozprawiamy się tam z dwoma biesami i pomniejszymi zwierzętami, po czym skanujemy skrzynkę ukrytą wewnątrz innych, dużych (1). Nie ma tu rdzenia napędu, ale SAM podpowiada, że sygnał prowadzi niedaleko stąd. Kierujemy się zatem na południowy-zachód, gdzie docieramy do płonących resztek pojazdu (2). Skanujemy ciała, a także zbiornik na środku. Zapoznajemy się z treścią datapadu leżącego tuż obok.

Kolejne etapy odzyskania rdzenia napędu.

Dzięki temu zdobywamy kolejną wytyczną. Zmierzamy na wschód i wjeżdżamy do jaskinii w niewielkiej dolinie. Wchodzimy przez drzwi, nad którymi świeci się zielona lampa. Pozbywamy się napotkanego zagrożenia, po czym zeskakujemy na niższy poziom pomieszczenia. Tam odnajdujemy upragniony rdzeń (3). Aktywujemy konsolę Porzuconych.

Teraz możemy wrócić do kolonii, którą odwiedzaliśmy wcześniej. Spotykamy się z Gordą i prowadzimy rozmowę w dowolny sposób. Wszystko i tak doprowadzi do finału, w którym będziesz musiał zdecydować o losie odzyskanego rdzenia napędu. Jeśli go zatrzymasz, nie będziesz mógł założyć placówki na Elaaden, ale otrzymasz inne bonusy. Jeśli jednak zdecydujesz się na założenie placówki, nie będziesz musiał zapuszczać się do krypty odblokowanej po aktywowaniu monolitów na planecie. Wybór należy do ciebie.

O autorze
Komentarze