Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

LIVE: Konami na Gamescom 2014

Konferencja zakończyła się.

Konami postanowiło zorganizować odrębny event, w trakcie którego zostanie zaprezentowany Metal Gear Solid 5. Hideo Kojima udzieli również wywiadu. Być może dowiemy się czegoś więcej na temat nowej odsłony serii Silent Hill.

Zapraszamy do wspólnego oglądania.

Tutaj znajdziecie wszystkie gry i zwiastuny targów Gamescom

Relacja na żywo została zakończona.

Daniel Kłosiński

A my mamy pieska w kajdankach, zgodnie z duchem Battlefield Hardline.

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Jest i kartonowy piesek. A może to Snake?

Daniel Kłosiński

pavelkrzystyniak: Gardzicie moim pieskiem, nie zapomnę Wam tego. :<

Daniel ponoć nie lubi, jak mu się pieski wrzuca do ogrodu. :D

Zbigniew Jankowski

Dla przypomnienia: prezentacja Konami poświęcona będzie Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain. Na pytania odpowie też Hideo Kojima.

Daniel Kłosiński

Plotka: Metal Gear Solid 5 ukaże się na PC.

Daniel Kłosiński

Podobno pojawi się też Kiefer Sutherland lub jego głos.

Daniel Kłosiński

Co do wersji PC: Zarówno Phantom Pain jak i Ground Zeroes zmierzają na Steam. Nie podano daty premiery.

Daniel Kłosiński

adelvent: w kajdankach.

Był niegrzeczny.

Daniel Kłosiński

Muzyka włączona, to dobry znak.

Daniel Kłosiński

Miejmy nadzieję, że będzie mniej bólów niż przy konferencji EA.

Daniel Kłosiński

Bólów = Pain. To taki zabawny żart (wcale nie).

Daniel Kłosiński

Już po 20, czekamy.

Daniel Kłosiński

revulsion: @Daniel Kłosiński są na GC jakieś ładne hostessy? Będzie fotorelacja?

Pojadę „Krzyżakami” Sienkiewicza: „My zakonnicy nie zwracamy uwagi na kobiety.”

Zbigniew Jankowski

maciekpod: ej no 20:04

Może chodzi o to, że mamy słuchać muzyki. Też fajnie.

Zbigniew Jankowski

Być może Konami uznało, że nie ma po co robić konferencji, skoro wiadomo już o wersji PC.

Daniel Kłosiński

adelvent: Kojima zmienia branżę. będzie djem.

To by nawet pasowało.

Zbigniew Jankowski

DJ Kideo Hojima.

Daniel Kłosiński

hNr: Ej. Bo mi Biedronkę zamkną a się umówiłem, że przed 22 przyjdę przejrzeć gry z Giermaszu ;>

Ale to od jutra :).

Daniel Kłosiński

Wciskajcie przycisk:

Zbigniew Jankowski

Wybuchło! Chyba zaczynamy.

Daniel Kłosiński

Geoff Knightley opowiada o grze, którą sam zapowiadał.

Daniel Kłosiński

15 minut rozgrywki z MGS5 przed nami.

Daniel Kłosiński

A tak w ogóle to Knightley czyta się "kili", co jest dziwne.

Daniel Kłosiński

Hideo Kojima wkracza na scenę!

Daniel Kłosiński

Razem z wiernym tłumaczem i przyjaznym Guten Abend.

Daniel Kłosiński

hNr: Gamescom na Eurogamer.pl: Czytanie psów z kajdanek.

Kajdanków!

Daniel Kłosiński

Na E3 widzieliśmy scenę w Afganistanie. Ten sam moment zobaczymy także teraz, ale z nieco innej perspektywy.

Daniel Kłosiński

To nie jest liniowy tytuł - mówi Kojima (a raczej jego tłumacz).

Daniel Kłosiński

Pędzą konie po pustyni.

Daniel Kłosiński

Pieski na razie niepotwierdzone.

Daniel Kłosiński

Snake pije wodę i patrzy na rękę.

Daniel Kłosiński

Aber wir brauchen more intel.

Daniel Kłosiński

Grafika wygląda spektakularnie.

Daniel Kłosiński

Big Boss Zuruck.

Daniel Kłosiński

Kontrolę nad postacią przejmuje gracz. Krótkie spojrzenie na mapę.

Daniel Kłosiński

Misje potoczą się inaczej wraz ze zmianą pogody czy okoliczności.

Daniel Kłosiński

Snake na razie nic nie mówi, ale fultonuje jeepa pełnego żołnierzy.

Daniel Kłosiński

Snake nie przepuści nawet kozie.

Daniel Kłosiński

W świecie gry spotkamy także dzikie i niebezpieczne zwierzęta, jak wilki (to prawie jak pieski).

Daniel Kłosiński

pavelkrzystyniak: Tfu, Big Boss!

Zuruck.

Daniel Kłosiński

Snake oznacza przeciwników za pomocą lornetki, prawie jak Sam Fisher.

Daniel Kłosiński

Palenie cygara pozwala przewinąć czas. W nocy bazy pilnuje więcej strażników.

Daniel Kłosiński

Gracz w przeszłości strzelał przeciwnikom w głowę, więc teraz wrogowie noszą hełmy. AI dostosuje się także do innych taktyk.

Daniel Kłosiński

Karton z ładną panią pozwala zwabić przeciwnika.

Daniel Kłosiński

Big Boss niszczy generator, wyłączając światła w okolicy. Czas ukryć się w koszu na śmieci.

Daniel Kłosiński

Ein Helikopter nadlatuje z posiłkami.

Daniel Kłosiński

Pytanie brzmi: gdzie jest Kiefer Sutherland.

Daniel Kłosiński

Snake eliminuje helikopter za pomocą Jeepa. Prawie jak Szklana Pułapka 4.

Daniel Kłosiński

adelvent: lepszy jest motyl. po niemiecku to schmetterling hehe

Ooo, jak ładnie.

Zbigniew Jankowski

Geralt pędzi na koniu. Przepraszam, Big Boss.

Daniel Kłosiński

Jak będziecie mieli chwilę po konferencji, fajny tekst z marca: http://www.eurogamer.pl/articles/2014-03-15-kojima-kojima-nigdy-sie-nie-zmienia

Zbigniew Jankowski

Czas na demo z wczorajszej konferencji Sony, z licznymi zastosowaniami kartonu.

Daniel Kłosiński

Hanka, chowaj się!

Zbigniew Jankowski

Delancey: Już nie będzie żadnych konferencji?

Nie, to już ostatnia.

Daniel Kłosiński

Wrogowie nie reagują na poruszający się karton wielkości lodówki.

Daniel Kłosiński

Big Boss niestety nie ma kartonu po PC.

Daniel Kłosiński

A jednak, ma karton po Steamie!

Daniel Kłosiński

To potwierdzenie wcześniejszych informacji o wersji PC. Nasza wiadomość: http://www.eurogamer.pl/articles/2014-08-13-metal-gear-solid-5-ground-zeroes-i-the-phantom-pain-trafia-na-pc

Daniel Kłosiński

Kojima nie chce mówić o dacie premiery. Ground Zeroes ukaże się oczywiście na PC jako pierwsze.

Daniel Kłosiński

Kiefer Sutherland jednak istnieje!

Daniel Kłosiński

Uczestnicy Gamescomu zapłacą pięć euro mniej za preorder.

Daniel Kłosiński

Kojima odpowie na kilka pytań od fanów, a później czas na P.T., czyli Silent Hill(s).

Daniel Kłosiński

Jeśli mógłbyś zrobić remake dowolnej gry na Fox Engine, co by to było, panie Kojima?

Daniel Kłosiński

Osobiście Kojima nie jest fanem remaków, ale chciałby zająć się MGS1.

Daniel Kłosiński

Jakie były inspiracje podczas tworzenia Skullface, panie Kojima?

Daniel Kłosiński

Skullface to zły koleś, ale nie tylko. Biedak stracił swoją twarz i mowę.

Daniel Kłosiński

W toku fabuły Snake stanie się bardziej jak Skullface, szukając zemsty.

Daniel Kłosiński

Skullface pozbawił Snake'a bazy, zabił też jego towarzyszy.

Daniel Kłosiński

Tłumacz mówi też, że ogólnie jest smutno.

Daniel Kłosiński

Skullface reprezentuje też człowieka bez twarzy, co jest logiczne, ponieważ nie ma on twarzy.

Daniel Kłosiński

Prace nad którą odsłoną MGS były najbardziej ekscytujące, panie Kojima?

Daniel Kłosiński

Każda gra była ekscytująca, ale najbardziej MGS1, ponieważ byłem nowy w firmie i nikt mnie nie rozumiał - mówi Kojima.

Daniel Kłosiński

W jakim filmie chciałby pan wystąpić, panie Kojima?

Daniel Kłosiński

Kojima chciałby zagrać jakiegoś cichego typa, jak Mel Gibson w Mad Maxie 2, ale nie 3.

Daniel Kłosiński

Mel Gibson mówi bardzo mało, ale swoim aktorstwem ciągnie fabułe do przodu. Kojima widzi w tym nawiązanie do Snake'a.

Daniel Kłosiński

Czy Kojima widział nowy trailer Mad Maxa? Dajcie mi zrobić tę grę! - mówi Kojima.

Daniel Kłosiński

Skąd Kojima czerpie inspiracje? Nie jest już producentem, więc ma dużo więcej stresujących zajęć biznesowych. Idealne byłoby podróżowanie, granie. Kojima codziennie ogląda też jeden film.

Daniel Kłosiński

Filmy pozwalają Kojimie „dojść do siebie”.

Daniel Kłosiński

Ile godzin dziennie śpi Kojima? Około 4.

Daniel Kłosiński

Francuski programista z Kojima Productions śpi 4 godziny dziennie, a chodzi i żyje.

Daniel Kłosiński

Przychodzi Kojima do lekarza, a lekarz na to: przestań oglądać filmy na DVD.

Daniel Kłosiński

Kojima mówi o liniowych grach: to interaktywne medium, ale nie jest zbyt interaktywne. Gracze idą ściężką wytyczoną przez deweloperów.

Daniel Kłosiński

W Phantom Pain gracz musi zadecydować, jaką obrać ścieżkę i zaplanować całą misję. Musi odegrać cały film szpiegowski.

Daniel Kłosiński

W Ground Zeroes teren był ograniczony, więc gracze wiedzieli, co robić. Phantom Pain będzie inne, a jedna misja będzie wymagała całego dnia wypoczynku.

Daniel Kłosiński

Kojima miał duże szczęście, że trafił do branży gier. Zawsze chciał robić filmy.

Daniel Kłosiński

Tworzenie gier wymaga dużo energii, trzeba to kochać - uważa Kojima-san.

Daniel Kłosiński

To także całkiem samotna profesja, choć zespoły są całkiem duże. Samotna walka w otoczeniu ludzi, którzy nas nie rozumieją ;_;

Daniel Kłosiński

Należy znaleźć kogoś, kto nas zrozumie.

Daniel Kłosiński

Silent Hill(s)!

Daniel Kłosiński

Geoff przed chwilą prawie spadł z krzesełka.

Daniel Kłosiński

Kojima nie miał jeszcze szansy spróbować wszystkich gatunków piwa, więc wróci za rok.

Daniel Kłosiński

Co to jest T.P.? Okazuje się, że to nie toilet paper.

Daniel Kłosiński

Kojima nie może powiedzieć zbyt wiele.

Daniel Kłosiński

PT - playable teaser. Kojima chciał być pierwszym, który stworzył coś takiego.

Daniel Kłosiński

Kojima spodziewał się, że ukończenie ostatniej zagadki zajmie tydzień.

Daniel Kłosiński

Kojima chciał, by gracze współpracowali nad rozwiązaniem.

Daniel Kłosiński

Trailer znany już z konferencji Sony.

Daniel Kłosiński

Tymczasem dziewczyna z UK ukończyła P.T. w godzinę.

Daniel Kłosiński

Kojima i del Toro planują wraz z Silent Hill(s) grę, przez którą pobrudzimy spodnie.

Daniel Kłosiński

Za prace odpowiada chyba Kojima Production, ale twórcy specjalnie obniżyli jakość P.T., by się nie zdradzić.

Daniel Kłosiński

Poznajemy informacje na temat japońskiego slangu wśród graczy.

Daniel Kłosiński

Panie Keighley, niech pan już kończy to spotkanie.

Daniel Kłosiński

Zespół Kojima Production składa się ze strachliwych deweloperów, więc trudno było znaleźć testerów.

Daniel Kłosiński

To baaaardzo straszna gra.

Daniel Kłosiński

Keighley kończy to spotkanie.

Daniel Kłosiński

Hills jest w liczbie mnogiej, by wszystkiego było więcej.

Daniel Kłosiński

To by było na tyle ze strony Konami!

Daniel Kłosiński

Tym samym kończy się ostatnia konferencja tego Gamescomu.

Daniel Kłosiński

Dziękujemy wszystkim za uwagę i zapraszamy na stronę główną po wszystkie informacje!

Daniel Kłosiński

Dziękujemy wszystkim, którzy uczestniczyli z nami dzisiaj oraz w poprzednich konferencjach. Bardzo miło widzieć, że z roku na rok jest nas coraz więcej. A gdy Daniel ma większą widownię, sypie lepszymi żartami. :D

Zbigniew Jankowski

Read this next