Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Layers of Fear - Historia pisarki: opis przejścia

Tajemnice latarni morskiej.

Historia pisarki jest elementem spajającym historie malarza i aktora w jedną całość. Opowieść przelata się z głównymi elementami gry, przez co do zgłębienia tajemnic latarni konieczne jest ukończenie całej przygody. Alternatywnie, historię pisarki możemy wybrać z menu wyboru rozdziałów.


Na tej stronie:


Rozdział 1

Po fabularnym wprowadzeniu znajdujemy się w klimatycznej latarni morskiej. W pierwszej kolejności rozejrzyj się po pokoju, popraw przewrócone zdjęcie, które leży przy maszynie do pisania i wyjdź na korytarz. Posprawdzaj drzwi i pomieszczenia po prawej stronie. Gdy dotrzesz do końca korytarza (białe drzwi przy kole ratunkowym), rozlegnie się dzwonek telefonu.

  • Zawróć i podejdź do telefonu wiszącego na ścianie koło łazienki.
  • Po dziwnej rozmowie telefonicznej wróć do pokoju z maszyną do pisania.
  • Usiądź przy maszynie do pisania, a w tle rozlegnie się jakiś hałas.
  • Wyjdź na korytarz i udaj się w prawo do pomieszczenia na prawo od telefonu. Wewnątrz znajdziesz zasłonięty obraz.
  • Zdejmij płachtę z obrazu i wróć na korytarz.
  • Skorzystaj z telefonu.
  • Po rozmowie możesz wrócić do pokoju z maszyną i zacząć pisać.

Rozdział 2

  • Wstań od biurka i wyjdź na korytarz. Udaj się w prawo do pokoju z obrazem, który wygląda nieco inaczej.
  • Ponownie wyjdź na korytarz i kontynuuj w prawo do białych drzwi. Jest tam otwarte okno - zamknij okiennice.
  • Wróć do telefonu i skorzystaj z niego.
  • Po rozmowie zgasną światła, więc udaj się korytarzem w lewo do samego końca.
  • Zejdź do piwnicy i uruchom generator przy pomocy dźwigni.
  • Po wyjściu z piwnicy kieruj się za szczurami do pokoju z obrazem.
  • Dotknij obrazu.
  • Rozlegnie się dzwonek telefonu - odbierz go.
  • Po rozmowie wróć do pokoju z maszyną i usiądź przy biurku.

Rozdział 3

  • Wracamy do latarni. Wstań od biurka i wyjdź na korytarz. Skieruj się na prawo. Przesuń paletę blokującą przejście przy drzwiach do kuchni.
  • Podejdź do telefonu i sprawdź zdjęcie, które do niego przyczepiono.
  • Po rozmowie wróć do pomieszczenia z obrazem i zdejmij go ze ściany.
  • Podążaj za szczurami i zdejmuj kolejne obrazy. Pierwszy znajdziesz na wprost wyjścia.
  • Drugi na końcu korytarza, niedaleko zejścia do piwnicy.
  • Trzeci na biurku przy maszynie do pisania.

Po wszystkim usiądź przy biurku i zacznij pisać.


Rozdział 4

  • Wstań od biurka i otwórz drzwi. Znajdziesz się na szczycie latarni. Wejdź do pomieszczenia z lampą.
  • Zabierz obrączkę leżącą po prawej i wyjdź na zewnątrz.
  • Zejdź schodami na dół, a w pewnym momencie przeniesiesz się do piwnicy.
  • Przeczytaj list leżący na stołku przy generatorze.
  • Wróć na górę, a rozlegnie się dzwonek telefonu. Spróbuj go odebrać, a zobaczysz, że urządzenie znika.
  • Wejdź do pomieszczenia z obrazem - w miejscu malowidła pojawi się telefon. Odbierz go.
  • Po rozmowie podnieś maskę i aktywuj manekina, który pojawi się w miejscu telefonu.
  • Gdy rozlegnie się pukanie, wyjdź na korytarz - znajdziesz się w pomieszczeniu z manekinami.
  • Wyjdź przez drzwi na wprost i kontynuuj prosto przed siebie do kolejnych drzwi.
  • W kolejnym korytarzu również skieruj się do drzwi na wprost.
  • Idź dalej przed siebie korytarzem z czerwonym dywanem. Na końcu podejdź do drzwi zasłoniętych kilkoma obrazami. Znajdziesz za nimi wyjście.
  • Idź cały czas przed siebie kolejnymi korytarzami.
  • W końcu dotrzesz do dziwnego obrazu wiszącego za kilkoma kurtynami. Dotknij obrazu.
  • Gdy obraz zniknie, odwróć się i wyjdź jedynymi oświetlonym drzwiami, które masz po lewej.
  • Podnieś list trzymany przez manekina wiszącego na ścianie, a następnie poszukaj taśmy filmowej i winylowej płyty, które są w tym samym pomieszczeniu.
  • Gdy je znajdziesz, wyjdź na zewnątrz i skieruj się do kuchni. Przeczytaj list, który pojawi się w miejscu lalki siedzącej na stole.
  • Możesz teraz wrócić do pomieszczenia na prawym końcu korytarza - skrorzystaj ze schodów, by wejść na górę latarni.
  • Idź na sam szczyt latarni i wejdź do pomieszczenia z lampą. Rozejrzyj się i poczyta notatki, aż wszystkie drzwi się pozamykają.
  • Po chwili na drzwiach wyjściowych pojawi się zdjęcie syna naszej bohaterki i będzie można wyjść na zewnątrz.
  • Wracaj na dół do pomieszczenia z maszyną do pisania.
  • Usiądź przy maszynie i zacznij pisać.

Pora na zakończenie historii pisarki i całej gry. Gratulacje! Masz za sobą całe Layers of Fear. Możesz teraz powrócić do wcześniej odwiedzonych miejsc w poszukiwaniu pozostałych notatek lub sprawdzić dodatkowe historie - córki i muzyka.


Poprzednie: Layers of Fear - Historia Malarza: opis przejścia

Spis treści: Layers of Fear - Poradnik, Solucja

Następne: Layers of Fear - Historia Aktora: opis przejścia

Read this next