Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Hideo Kojima skrytykował gatunek battle royale

Najłatwiejszy sposób zarobienia pieniędzy?

Popularne battle royale to jeden z największych fenomenów ostatnich lat w branży elektronicznej rozrywki, ale Hideo Kojima - twórca serii Metal Gear i producent Death Stranding - uważa, że gatunek niszczy kreatywność.

- Najłatwiejszym sposobem zarobienia pieniędzy jest stworzenie gry, w której wszyscy są na wyspie i strzelają do siebie. Nie chcę produkować czegoś takiego - powiedział Kojima podczas panelu na Comic-Con w San Diego.

PUBG rozpoczęło trend battle royale

Deweloper nie wspomniał dosłownie o battle royale, ale nawiązanie do gatunku jest oczywiste - właśnie na wyspie walczą zawodnicy w Fortnite, PUBG czy Apex Legends.

Wypowiedź producenta spotkała się z aplauzem publiczności. Wtedy Kojima wyjaśnił też swój pogląd na kreatywność, podając przykład filmów hollywoodzkich.

- Kreatywność napędza rozwój cywilizacji. Żyjemy w czasach, w których kreatywność jest w takim stopniu obliczana przez algorytmy, że staje się niemal bez znaczenia.

Zobacz na YouTube

- Jak filmy z Hollywood, które nie zostają nam w pamięci. Ludzie po prostu trawią i konsumują. To, co robię ja, jest trudne do przełknięcia i strawienia.

Słowa Kojimy dobrze oddają naturę najnowszego projektu producenta, czyli Death Stranding. Choć zaprezentowano już dużo materiałów z produkcji, wciąż nie znamy kluczowych szczegółów odnośnie fabuły i rozgrywki. Tytuł zadebiutuje na PS4 8 listopada.

Źródło: Patrick Shanley i Kalai na Twitterze

Read this next