Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Ghost of Tsushima - walka: najlepsze porady

Podstawy walki.

Witaj na stronie, na której zgromadziliśmy najważniejsze informacje o walce w Ghost of Tsushima. Gra pozwala dobrać własny styl ataku i rozwijać różne specjalizacje.

W tym rozdziale znajdziesz ogólne wskazówki dotyczące walki. Szczegółowe aspekty opisaliśmy na stronach skoncentrowanych na poszczególnych zagadnieniach, do których możesz przejść, korzystając z odnośników.


Walka wręcz, strzelanie z łuku

Zanim przystąpimy do walki, musimy rozpoznać rodzaj przeciwnika, z którym się mierzymy. Tych są cztery:

  • szermierz
  • tarczownik
  • włócznik
  • silny

Walka z konkretnym typem przeciwnika wymaga wybrania odpowiedniej postawy: kamienia, wody, wiatru lub księżyca. Jeżeli Jin przyjmie nieodpowiednią postawę, nie zdoła złamać gardy oponenta.

Podstawą walki są szybkie i mocne ciosy oraz przełamywanie gardy. Za pomocą szybkich ciosów możesz zaatakować dopiero wtedy, gdy przeciwnik się nie broni.

Przełamanie gardy wykonujemy poprzez kontynuowanie silnych ataków lub skorzystanie z licznych gadżetów, którymi dysponuje główny bohater - o nich jednak poniżej.

Podczas walki swobodnie możesz korzystać z krótkiego i długiego łuku, w tym strzał zwykłych oraz specjalnych, między innymi podpalających czy wybuchowych. Konieczne może okazać się wykupienie zdolności koncentracji, które pozwala spowolnić czas w trakcie celowania.

Pamiętaj, aby w trakcie korzystania z łuku zawsze starać się celować w głowę. Dobieraj też strzały do wroga - zwykłe strzały krótkiego łuku nie przebiją hełmu, w przeciwieństwie do strzał ciężkich z łuku długiego.

W Ghost of Tsushima równie ważna jest jednak obrona. Mnogość typów defensywy może być nieco myląca: mamy tu bowiem unik, blok, parowanie i perfekcyjne parowanie, a każde ma inne działanie i przydaje się w innych momentach. Warto też wykupić zdolność odbijania strzał.

W defensywie kluczowe jest opanowanie perfekcyjnego parowania, które pozwala na wykonanie szybkiego ataku i zazwyczaj pokonanie wroga jednym ciosem. W tym przypadku L1 musisz nacisnąć tuż przed otrzymaniem ciosu.

Jeżeli obrona zawiedzie i otrzymasz obrażenia, konieczne będzie leczenie, które zużywa zasób zwany hartem ducha. Ten ostatni jest też potrzebny do wykonania ciosów specjalnych.

Jeszcze przed rozpoczęciem walki możliwe jest łatwe wyeliminowanie nawet trzech przeciwników za pomocą tzw. prowokacji. Technika wymaga jednak opanowania i cierpliwości, szczególnie w drugiej połowie gry.

W Ghost of Tsushima będziesz też brał udział w pojedynkach jeden na jednego. Choć są podobne do standardowej walki, te potyczki rządzą się nieco innymi prawami. Przede wszystkim są znacznie trudniejsze, bo nie możesz w nich używać gadżetów Jina.


Dodatkowe bronie i gadżety

Podczas walki Jin może korzystać nie tylko z katany i łuków, ale też licznych gadżetów, które zapewniają mu dużą przewagę na polu walki. Aby odblokować kolejne bronie, wybieraj je na ekranie, który pojawi się po osiągnięciu przez bohatera nowego poziomu.

Gadżety wybieramy poprzez przytrzymanie L2 lub R2 i naciśnięcie odpowiednich przycisków:

To przykładowo kunai, klejąca bomba i bomba dymna. Kunai to miotane ostrza, które świetnie anulują ataki wrogów i pozwalają kontynuować Jinowi kombinację ciosów. Klejąca bomba zadaje duże obrażenia i powinien to być jeden z najczęściej wybieranych przez ciebie gadżetów. Bomba dymna, choć służy raczej do ucieczki, może być też wykorzystana typowo ofensywnie, do szybkiej eliminacji wrogów.

Jest jeszcze bomba prochowa, którą warto wykorzystać przed samym rozpoczęciem walki. Rzuć ją w skupisko wrogów i szybko tam podbiegnij, by wyeliminować rannych.

Następnie: Ghost of Tsushima - atak: szybki i mocny cios, przełamanie gardy

Spis treści: Ghost of Tsushima - Poradnik, Solucja

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Ghost Of Tsushima

PS4

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Deputy Editor

Przemek jest z-cą redaktora naczelnego, nadzoruje dział informacyjny oraz wspomaga kierowanie działem poradników.

Komentarze