Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Ghost of Tsushima - Opowieść senseia Ishikawy

Zdobywamy łuk i werbujemy mistrza łucznictwa. Opowieść Ishikawy (1 z 9).

Opowieść senseia Ishikawy to jedna z głównych misji, które wykonasz już na samym początku Ghost of Tsushima. Twoim zadaniem jest odnaleźć mistrza Ishikawę i nakłonić go do współpracy. Możesz ją wykonać po ukończeniu misji: Ghost of Tsushima - Pokonany kowal.

Wybierz odpowiednią misję na mapie i udaj się do Hiyoshi, miasta, do którego prowadzi trop. Udaj się do gospody (od lokalnych mieszkańców dowiesz się, że właśnie tam masz się udać; dodatkowo, gdy wkroczysz do miasta pojawi się nowy znacznik misji, który zaprowadzi się do tego miejsca).

Gospoda znajduje się przy zbiorniku wodnym. Porozmawiaj z karczmarzem (1) - osoba ta została oznaczona znacznikiem misji. Następnie podążaj za nim. Zaprowadzi cię pod wzgórze (2), na którym znajduje się dojo Ishikawy (3). Skupiając wzrok na dojo (3), Jin wypatrzy to miejsce.

Po prawej stronie wzgórza znajduje się ścieżka. Podążaj nią na górę, aby dotrzeć do dojo senseia Ishikawy. Wejdź do środka i zbadaj trzy ślady, które znajdują się na ziemi.

Następnie wyjdź z dojo i udaj się do chaty (4), w której odnajdziesz Ishikawę. Po zakończeniu rozmowy podążaj za senseiem. Opowie ci o swojej uczennicy, Tomoe. Ślady na ścieżce doprowadzą was do grupy Mongołów, z którą musisz się rozprawić. Walkę rozpocznij od wybicia łuczników.

Po zakończeniu starcia ponownie podążaj z Ishikawą. Dotrzecie do obozu, w którym zbadaj kolejne ślady. Następnie biegnij za mistrzem, który w pewnym momencie zatrzyma się i przekaże ci łuk. Wyposaż się w nową broń i strzel do trzech lamp (w kolejności: 5A, 5B i 5C). Pamiętaj, że im dalej znajduje się obiekt, tym musisz wyżej celować, by uwzględnić opad strzały. Szczególnie tyczy się to ostatniej lampy (5C).

Gdy uda ci się wykonać ćwiczenie, rusz za senseiem. Dotrzecie do Fortu Nakayama. Na wzgórzu, obserwując teren, wypatrz cztery rodzaje obiektów:

  • beczki (6A)
  • gniazdo szerszeni (6B)
  • światło - ogień (6C)
  • łucznicy (6D)

Beczki (6A), gniazdo szerszeni (6B) i ogień (6C) możesz wykorzystać podczas walki. Wystarczy strzelić z łuku w te obiekty, gdy zbliżą się do nich przeciwnicy, by się ich pozbyć. Zwróć uwagę, że niektóre obiekty (np. beczki) znajdują się również w innych miejscach, dlatego wykorzystaj je, gdy obok nich pojawią się wrogowie.

Kiedy zapadnie noc, strażnicy otworzą bramę i wyjdą na zewnątrz. Zaatakuj ich, gdy tylko pojawią się obok beczek, ognia czy gniazd szerszeni. Wyczekaj na dogodny moment i oddaj strzał ze wzgórza. Dzięki temu możesz pozbyć się większości Mongołów.

Zacznij atak najpierw od lewej strony, a potem skup swoją uwagę na prawej stronie. Niedobitków zabij z łuku. Przy twoim stanowisku znajduje się zapas strzał, więc uzupełnij amunicję, gdy skończą strzały.

Następnie zeskocz na ziemię i udaj się do fortu. Nie szarżuj jednak i wchodź od razu do środka. Poczekaj za przeciwnikami, kiedy wyjdą z obozu i rozpraw się z nimi pojedynczo. Postaraj się również wyeliminować łuczników, którzy stoją na dachach, z bezpiecznej odległości.

Kiedy zabijesz wszystkich Mongołów, porozmawiaj z Ishikawą, którego spotkasz na środku fortu. Podejdź do tarcz strzelniczych (7) i zbadaj je. Następnie obróć się i przejdź do chaty znajdującej się po drugiej stronie fortu. Wewnątrz odnajdziesz zapiski. Przejdź do kolejnego domu (zaprowadzi cię do niego wskaźnik misji). W środku odnajdziesz damskie kimono.

Wyjdź z domu i idź za Ishikawą. Na zewnątrz, obok wieży, odnajdziecie konającego wieśniaka. Porozmawiaj z nim, a potem idź za senseiem. W ten sposób zakończysz zadanie.

Następnie: Ghost of Tsushima - Opowieść pani Masako

Spis treści: Ghost of Tsushima - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Ghost of Tsushima - Pokonany kowal

Read this next