Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Gears 6 znajduje się rzekomo w produkcji

The Coalition anulowało dwa inne projekty.

The Coalition jest podobno kolejnym studiem poszkodowanym w wyniku niedawnej fali zwolnień w Microsofcie. Studio postanowiło anulować dwa mniejsze projekty, by skupić się na tym najważniejszym - Gears 6, kolejnej odsłonie serii Gears of War.

Takie - nieoficjalne - wieści przekazał dziennikarz Jeff Grubb z serwisu GiantBomb, podczas swojego programu Game Mess Mornings. Ostatnie oficjalne informacje na temat firmy - z maja 2021 roku - mówiły o przejściu na silnik Unreal Engine 5, a niedługo potem w serwisie LinkedId jeden z pracowników wspomniał, że zajmuje się „nową licencją”.

To podobno było prawdą, lecz nowości skasowano. The Coalition rozwijało nie tylko dwa anulowane już projekty, ale wspierało także prace nad Halo Infinite oraz pomagało Epic Games przy imponującym demie technologicznym The Matrix Awakens, właśnie na UE5.

- Skasowali jeden mniejszy projekt, a także jeszcze jeden tytuł, więc łącznie mowa o dwóch grach - wyjaśniał Grubb. - Wszystko to miało odzwierciedlenie w niedawnych zwolnieniach w Microsofcie, które uderzyły także w studio. Firma zajmuje się teraz w całości Gears 6. Po części deweloperzy przechodzili zapewne do tego projektu już w czasie ubiegłego roku, lecz teraz to już pewne.

Ostatnia odsłona Gears of War - Gears 5 - ukazała się w 2019 roku, właśnie za sprawą The Coalition. Cykl zaczynał w Epic Games, lecz w 2014 roku prawa kupił Microsoft, od tego czasu sprzedając 22 miliony egzemplarzy i generując 1 mld dolarów przychodów, za sprawą czterech tytułów: Gears 4, Gears 5, taktycznego Gears Tactics oraz odświeżonego Gears of War: Ultimate Edition.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Gears of War 5

Xbox One

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze