Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Epic komentuje karę pół miliarda dolarów i ugodę z FTC

Argumenty drugiej ze stron.

Wczoraj informowaliśmy o podpisaniu ugody pomiędzy Epic Games a Federalną Komisją Handlu (FTC), na mocy której twórcy Fortnite muszą wypłacić łącznie 520 milionów dolarów zadośćuczynienia za naruszenie ustawy o ochronie prywatności dzieci w internecie oraz stosowanie manipulacyjnych praktyk w grach sieciowych. Dziś przedstawiamy punkt widzenia Epic Games.

Młodsi gracze, którzy są zainteresowani grami przeznaczonymi dla starszych odbiorców, i tak mogą znaleźć sposoby na dostęp do nich, a deweloperzy powinni aktywnie tworzyć odpowiednie dla wieku sposoby, aby gracze mogli cieszyć się swoimi grami” - czytamy w oświadczeniu Epic Games.

Fortnite jest skierowany do starszych nastolatków oraz odbiorców w wieku studenckim. Niedawno wprowadziliśmy konta limitowane, które zapewniają bezpieczne i integracyjne doświadczenie dostosowane dla młodszych osób. Gracze poniżej 13. roku życia mogą grać w Fortnite w oczekiwaniu na zgodę rodziców, ale w dostosowanym środowisku, w którym funkcje takie jak czat i zakupy są wyłączone” - podkreśla firma.

Epic Games wprowadziło jesienią nowe domyślne ustawienia prywatności dla niepełnoletnich graczy, w ramach których czat jest domyślnie wyłączony, szczegóły profilu są ukryte, a grupy dostępne są tylko na zaproszenie. Gracze poniżej 16. roku życia mają również domyślnie włączony filtr języka dla czatu tekstowego, a spersonalizowane rekomendacje są wyłączone.

Wielu komentujących w internecie zwróciło uwagę na to, że upewnienie się, iż dzieci nie grają w tytuły przeznaczone dla dorosłych, jest obowiązkiem rodziców, a żadna firma w praktyce nie jest w stanie weryfikować wieku wszystkich graczy. Podobne komentarze pojawiły się w odniesieniu do cyfrowych zakupów, jakich dzieci miały dokonywać bez zgody lub wiedzy rodziców. Epic zajął stanowisko także w tej kwestii.

Od maja 2018 roku Fortnite ma systemy zwrotów i cofania zakupów, ale teraz poszliśmy o krok dalej” - wyjaśnia Epic Games. - „Zaktualizowaliśmy nasz system płatności o funkcję wstrzymania zakupu, która wymaga od gracza ponownego potwierdzenia zamiaru dokonania transakcji, co stanowi dodatkowe zabezpieczenie zapobiegające niezamierzonym zakupom. Wprowadziliśmy też system natychmiastowego anulowania zakupów i zautomatyzowane zwroty płatności”.

Epic Games podkreśla, że w swoich grach nigdy nie stosowało mechanizmów pay-to-win lub pay-to-progress, a w 2019 roku wyeliminowano płatne skrzynki z losowymi nagrodami w Fortnite. Rodzice mogą skorzystać z rozbudowanego systemu kontroli rodzicielskiej, a także dodatkowej autoryzacji mikropłatności na kontach dzieci. Wprowadzono także dzienny limit wydatków dla osób poniżej 13. roku życia.

Read this next