Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

EA kasuje grę inspirowaną Assassin's Creed, projekt powstawał pięć lat - raport

Tajemnicza produkcja o nazwie Gaia.

  • Gaia nie jest już w produkcji
  • Projekt anulowano w ramach przeprowadzanej właśnie w EA oceny powstających gier
  • Są krótkie urywki gameplayu

Electronic Arts porzuciło trwające już od niemal sześciu lat prace nad grą o kodowej nazwie Gaia. Według nieoficjalnych informacji, tworzony przez studio z Montrealu projekt był podobno wzorowany na serii Assassin's Creed.

Jak informuje Bloomberg, to efekt przeprowadzanej aktualnie w szeregach EA analizy, w ramach której wydawca decyduje, które projekty warto kontynuować - tej samej, po której porzucono Anthem Next, czyli usprawnioną wersję looter shootera od BioWare.

Nie mamy zbyt wielu materiałów z Gai

Gaię po raz pierwszy przedstawiono w 2015 roku, kiedy weteranka branży Jade Raymond stanęła na czele nowego montrealskiego studia, EA Motive. Była przedstawicielka Ubisoftu postanowiła stworzyć odpowiedź na serię Assassin's Creed, decydując się na przygodową grę akcji osadzoną w otwartym świecie. Produkcji nigdy oficjalnie nie zapowiedziano ani nie nadano jej ostatecznej nazwy.

Bardzo krótkie urywki z wczesnej wersji gry pojawiły się w prezentacji podczas EA Play 2020. Gaię określono wtedy jako „bardzo ambitną, innowacyjną grę, która oferuje moc i kreatywność”. Fragment zaczyna się w 1:00.

Zobacz na YouTube

Według anonimowych źródeł dziennikarza Bloomberga, projekt spotkał się z licznymi problemami. W 2018 roku przeprowadzono tzw. reboot gry, czyli ponowne rozpoczęcie prac, tym razem w innym kierunku. Wkrótce Raymond opuściła zespół.

Electronic Arts nie planuje rozwiązania studia Motive. Deweloperzy opracowali już udane Star Wars Squadrons, a także pomagają przy innych grach wydawcy.

Read this next