Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dzięki sukcesom na Kickstarterze wydawcy znów interesują się klasycznymi RPG

Chris Avellone: „Całkowicie mnie to zaskoczyło”.

Gigantyczny sukces klasycznych gier RPG na Kickstarterze zwrócił uwagę wydawców, którzy chętniej przyglądają się tego typu produkcjom - stwierdził Chris Avellone, dyrektor kreatywny w Obsidian Entertainment.

Projektant, który zaangażowany jest obecnie w trzy z największych projektów RPG z Kickstartera: Wasteland 2, Torment: Tides of Numenera oraz Project Eternity rozmawiał z serwisem Strategy Informer podczas zakończonej w ubiegły weekend imprezy Rezzed.

- Te projekty odniosły duży sukces na Kickstarterze, spotkały się z większym zainteresowaniem i zebrały więcej pieniędzy niż się spodziewano. Zauważyliśmy, że wydawcy przyglądają się sytuacji i zdają sobie sprawę z tych sukcesów - mówi Avellone.

- Zgłaszały się do nas firmy, które mówiły: „Wiecie co, za taką cenę, znacznie niższą i wiążącą się z mniejszym ryzykiem, niż w przypadku tytułów AAA, bylibyśmy zainteresowani pomysłem takiego klasycznego RPG” - dodaje.

- Całkowicie mnie to zaskoczyło. Nie zdawałem sobie sprawy, że nastąpi taka zmiana podejścia u wydawców. Ale okazuje się, że jest sporo firm, które spostrzegły, że zrobienie gry w stylu Eternity to dobry pomysł i jestem im za to wdzięczny.

Ogólnym założeniem Project Eternity jest stworzenie gry RPG na wzór klasycznych produkcji, takich jak Baldur's Gate czy Icewind Dale. Gracz wykreuje główną postać, a w toku fabuły dołączą do niego dodatkowi bohaterowie. Obejmiemy kontrolę nad całą grupą, wydawanie rozkazów usprawni system aktywnej pauzy. Świat gry będzie przedstawiony w rzucie izometrycznym.

Demo technologiczne Project Eternity

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze