Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Debiut Battlefront 2 w UK słabszy o 60% od Star Wars Battlefront 1

Mowa o wersjach pudełkowych.

Przedstawiciele firmy Chart-Track opublikowali najnowsze zestawienie sprzedaży nowych gier w Wielkiej Brytanii.

Sprzedaż pudełkowa Star Wars Battlefront 2 w debiutanckim tygodniu była aż o 60 procent niższa niż w przypadku poprzedniej odsłony serii, Star Wars Battlefront.

Kosmiczna bitwa o pudełka

Premiera strzelanki związana była z ogromnymi kontrowersjami, dotyczącymi rozbudowanego systemu transakcji cyfrowych i skrzyń z losową zawartością, z których to elementów ostatecznie zrezygnowano - przynajmniej na razie.

Trudno jednak spekulować, w jakim stopniu wydarzenia te - choć nagłośnione - wpłynęły na sprzedaż. Warto pamiętać, że poprzedni Battlefront ukazał się w czwartek, a najnowsza odsłona - w piątek. Gra miała więc nieco mniej czasu na wypracowanie wyniku.

Do tego dochodzi jeszcze kwestia sprzedaży cyfrowej, która z roku na rok stanowi coraz większy wycinek rynku. Dane Chart-Track obejmują bowiem tylko wydania pudełkowe.

Call of Duty: WW2 pozostaje więc pierwsze, a podium uzupełnia jeszcze FIFA 18. Pokémon Ultra Sun oraz Ultra Moon podliczono osobno, co zaburza nieco ich wyniki.

Zobacz: Star Wars Battlefront 2 - Poradnik, Solucja

Assassin's Creed Origins spada na szóstą lokatę, przez konsolowymi wydaniami The Sims 4 oraz odświeżonym L.A. Noire, także wydanym teraz na współczesne urządzenia.

Poniżej pierwsze dziesięć miejsc na liście sprzedaży w Wielkiej Brytanii, według liczby egzemplarzy. Dane dotyczą okresu 12 - 18 listopada:

Ten tydzień Poprzedni tydzień Tytuł
1 1 Call of Duty: WW2
2 Nowość Star Wars Battlefront 2
3 2 FIFA 18
4 Nowość Pokémon Ultra Sun
5 Nowość Pokémon Ultra Moon
6 3 Assassin's Creed Origins
7 Nowość The Sims 4
8 Nowość L.A. Noire Remastered
9 6 Super Mario Odyssey
10 Nowość LEGO Marvel Super Heroes 2

Serwis Chart-Track zajmuje się jedynie sprzedażą gier w pudełkach, dlatego warto spojrzeć na pierwszą dziesiątkę z ubiegłego tygodnia na Steamie - największym sklepie z grami w wersji cyfrowej na PC.

PlayerUnknown's Battlegrounds jest pierwsze po raz 35. z rzędu. Na podium jest jeszcze Call of Duty: WW2 (jako zamówienia przedpremierowe dla Ameryki Łacińskiej) oraz Football Manager 2018.

Assassin's Creed Origins jest czwarte, przed notowanym podwójnie Rainbow Six Siege, któremu na pewno pomógł darmowy weekend. Counter-Strike: Global Offensive awansuje, po kilku tygodniach na dole zestawienia.

Dziesiątkę uzupełnia Nioh: Complete Edition, rozszerzenie Cradle of Civilization do Europa Universalis 4 oraz Divinity: Original Sin 2, wracające do pierwszej dziesiątki.

Poniżej pełne zestawienie sprzedaży na Steamie z ubiegłego tygodnia, według przychodów. Dane dotyczą okresu 12 - 18 listopada:

Ten tydzień Poprzedni tydzień Tytuł
1 1 PlayerUnknown's Battlegrounds
2 2 Call of Duty: WW2
3 3 Football Manager 2018
4 4 Assassin's Creed Origins
5 - Rainbow Six Siege
6 - Rainbow Six Siege
7 10 Counter-Strike: Global Offensive
8 4 Nioh: Complete Edition
9 Nowość Europa Universalis 4: Cradle of Civilization
10 - Divinity: Original Sin 2

Read this next