Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Assassin's Creed Mirage oficjalnie. Zwiastun i sporo informacji

Powrót do korzeni i rezygnacja z gatunku RPG.

Ubisoft wreszcie zaprezentował światu kolejną odsłonę swojej kultowej serii. Assassin's Creed Mirage faktycznie jest powrotem do fundamentów cyklu o zabójcach. Mamy zwiastun i sporo informacji.

Gra zadebiutuje w 2023 roku, ale nie podano konkretnej daty premiery. Trafi na obie generacje PlayStation i Xbox oraz PC (przez Ubisoft Store i Epic Games Store).

Potwierdziło się sporo nieoficjalnych informacji, które krążyły w sieci od tygodnia, ale szczegółów jest więcej. Oto wszystko, czego się dowiedzieliśmy.

Podstawowe informacje:

  • Za grę odpowiada studio Ubisoft Bordeaux, twórcy dodatku Gniew Druidów do Assassin's Creed Valhalla;
  • To przygodowa gra akcji, nie RPG. Nie ma tu ogromnego, otwartego świata. Opowieść ma wyraźny początek i zakończenie;
  • Akcja rozgrywa się w Bagdadzie, w IX wieku (start w 861 roku, a więc 20 lat przed wydarzeniami z Valhalli);
  • Głównym bohaterem jest młody Basim Ibn Ishaq, jedna z pobocznych postaci w AC Valhalla;
  • Basim zaczyna jako uliczny złodziejaszek, ale potem wstępuje do zakonu Ukrytych;
  • 3 dostępne edycje gry: standard, deluxe i kolekcjonerska. Ruszyły preordery.

Fabuła:

  • Fabuła będzie miała pewne mroczne elementy. W scenie zabójstwa, Basim widzi stworzenie przypominające demona;
  • Basim ma „tragiczną przeszłość”, a do Ukrytych dołącza w poszukiwaniu sprawiedliwości i prawdy;
  • Ukryci to „potężna organizacja”, walcząca o wolność i wolną wolę oraz stawiająca czoła Zakonowi Starożytnych, który później przekształci się w Templariuszy;
  • Roshan to mentorka Basima, która wprowadzi go w szeregi bractwa. Jest 50-letnią byłą niewolniczką, pochodzącą z Persii. Charakterystycznego, niskiego głosu użycza jej irańska aktorka Shohreh Aghdashloo;
  • Spotkamy postacie historyczne, między innymi politycznych liderów;
  • Powraca ucinanie palca serdecznego jako inicjacja do bractwa - jeden z najbardziej rozpoznawalnych symboli pierwszych odsłon serii.

Rozgrywka:

  • Powrócą narzędzia asasynów: wiemy o bombie dymnej, minach i zatrutych strzałkach;
  • Ubisoft stawia na trzy filary, które definiowały pierwsze odsłony serii: skradanie się, parkour i zabójstwa;
  • Schematem rozgrywki ma być identyfikacja celu, jego eliminacja, a następnie ucieczka przed strażnikami;
  • Basim jest podobno „jednym z najbardziej zwinnych asasynów” w historii serii;
  • Nowa mechanika pozwoli spowolnić czas, zaznaczyć kilka celów, a następnie wykonać płynną kombinację zabójstw;
  • Z nowszych odsłon serii powraca mechanika orła. Tym razem jest to Enkidu, który pozwala zobaczyć świat z góry, a także zaznaczyć przeciwników i surowce;
  • Orzeł będzie celem specjalnych łuczników. Można ich wyeliminować, by potem swobodnie z niego skorzystać;
  • Projekt poziomów współgra ze skradaniem się i cichym podejściem;
  • Znacznie większy nacisk na parkour niż w trylogii RPG. Parkour został „przyspieszony”, ale nie uściślono, względem których części;
  • Basim może sprawnie pokonywać narożniki budynków i korzystać z tyczek, by pokonywać przepaście;
  • Postać może przewrócić rusztowania, by spowolnić goniących go strażników;
  • Powraca chowanie się w kryjówkach na dachach;
  • W grze są całkiem nowe animacje zabójstw, przygotowane specjalnie dla Mirage.

Świat:

  • Miasto jest podobno „gęste”, a mieszkańcy reagują na poczynania Basima;
  • Bagdad podzielono na cztery dzielnice;
  • Odwiedzimy też Alamut, które jest dla asasynów tym, czym Kaer Morhen dla wiedźminów. To forteca, która jest siedzibą bractwa.

Read this next