Warcraft 3, BioShock - fani tworzą kolejne "remastery" w Unreal Engine 5

To tylko eksperymenty.

Trwa moda na fanowskie odtwarzanie znanych gier wideo na silniku Unreal Engine 5, dostępnym obecnie we wczesnej wersji. Prosta obsługa oraz zaawansowany system oświetlenia sprawiają, że w sieci regularnie pojawiają się kolejne projekty tego typu.

Youtuber „Axcel” postanowił zabrać się za Warcraft 3. Oficjalny remaster rozczarował fanów, więc twórca sam wziął się do pracy, budując sporych rozmiarów poziom, z postaciami niezależnymi i podstawowym interfejsem włącznie.

Odświeżeniem fragmentu Bioshock zabrał się niejaki „noodlespagoodle”. Tekstury oraz modele zapożyczył z oryginału, więc zakres prac był mniejszy. Znacznie zmienia się za to oświetlenie, bazujące właśnie na technologii Lumen z Unreal Engine 5.

Obaj twórcy zapewniają graczy (i prawników firm wydawniczych), że nie mają zamiaru remasterować całych gier, a powyższe materiały wideo należy traktować jako eksperyment.

Podobnych prac w ostatnim okresie opublikowano całe mnóstwo. Wymienić można choćby Oblivion, Dragon Age: Inquisition, Star Wars: KotOR, CS:GO, The Legend of Zelda: Ocarina of Time czy The Simpsons: Hit & Run.

Reklama

Skocz do komentarzy (3)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (3)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami