Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Specyfikacja PSVR 2 imponuje

Choć informacje są na razie nieoficjalne.

  • PSVR2 zaoferuje rozdzielczość 2000 × 2040 na oko
  • Wyświetlacze zbudowane są w technologii OLED, z HDR
  • Doniesienia są na razie nieoficjalne

Kanał YouTube zajmujący się tematyką PSVR opublikował wideo, w którym podaje rzekomą specyfikację nowego zestawu rzeczywistości wirtualnej od Sony, szykowanego dla PS5.

PSVR Without Parole - jak brzmi nazwa kanału - wyjaśnia, że informacje pozyskało z prywatnej konferencji japońskiej korporacji, przeprowadzonej we wtorek za zamkniętymi drzwiami dla perspektywicznych deweloperów. Serwis UploadVR potwierdza, że wydarzenie miało miejsce.

Zobacz na YouTube

Przechodząc do nowego urządzenia, to nazywa się obecnie NGVR (Next-Generation VR). Mamy zapewne do czynienia z określeniem kodowym, które ulegnie jeszcze zmianie przed debiutem.

Wspomniane UploadVR już w maju informowało, że sprzęt ma oferować wyświetlacze o rozdzielczości 2000 × 2040 na oko, a PSVR Without Parole dodaje teraz, że mowa o technologii OLED, ze wsparciem dla HDR.

Do tego 110 stopni kąta widzenia (o 10 więcej niż oryginalne PSVR i 20 więcej niż lider rynku, Oculus Quest 2). Szerokie kąty mają zapewniać soczewki fresnela, które mają swoich zwolenników i przeciwników.

PSVR2 zaoferuje podobno śledzenie ruchu gałek ocznych (o czym mówiono w maju). Teraz PSVR Without Parole ujawniło kolejną ciekawostkę: Flexible Scaling Resolution (FSR), czyli skalowanie rozdzielczości w ten sposób, by najwyższą jakość pokazywać tylko tam, gdzie patrzy gracz, oszczędzając w ten sposób moce obliczeniowe.

Wygląd nowych kontrolerów już znamy

Mowa także o jakieś formie „obrotowego silnika” w urządzeniu, co miałoby w sporym stopniu negować poczucie nudności przy korzystaniu z wirtualnej rzeczywistości.

Poruszono także temat gier. Sony nie chce podobno dedykowanych, mniejszych aplikacji na PSVR2, lecz zamierza postawić bardziej na konwersje największych tytułów klasy „AAA”, co sprawdziło się choćby w przypadku Resident Evil 7 czy Gran Turismo Sport.

Nie ujawniono za to daty premiery czy ceny, a także informacji na temat kompatybilności wstecznej z pierwszym PSVR. Więcej detali - już oficjalnych - mamy poznać na początku przyszłego roku.

Read this next