Sony chce "bardziej społecznościowego" PlayStation

Pomoże Discord i gry mobilne.

  • Sony w trzy lata wyda 18 mld dolarów na inwestycje
  • Celem jest przyciągnięcie nowych użytkowników i subskrybentów
  • Powstaną gry mobilne, filmy i seriale

Sony planuje szersze inwestycje w gry mobilne, bazujące na popularnych licencjach firmy. Japońska korporacja chce też postawić na budowanie społeczności, między innymi dzięki aplikacji Discord. Wszystko w celu przyciągnięcia nowych konsumentów.

Wieści pochodzą z wtorku, gdy dyrektor generalny firmy - Kenichiro Yoshida - opowiadał o planach. W przyszłości kluczowe mają być właśnie usługi, sfera mobilna oraz społecznościowa.

1
Atak gier mobilnych?

Wszystko to ma pozwolić marce PlayStation przyciągnąć większą liczbę użytkowników do kluczowych serii - oraz subskrypcji. Pewne kroki już poczyniono: mowa choćby o produkcji filmu Uncharted przez Sony Pictures czy też o inwestycji w aplikację Discord.

Wygląda na to, że zwłaszcza studio filmowe powinno mieć w najbliższej przyszłości ręce pełne roboty, ponieważ na różnych etapach rozwoju znajduje się podobno dziesięć projektów filmowych i telewizyjnych na bazie kluczowych licencji gier.

- Kolejny ważny obszar to połączenie sfery społecznościowej i rozrywki, co czyni komunikację coraz ważniejszym obszarem działalności. Nasza inwestycja w Discord to przykład takiego łączenia - wyjaśniał Yoshida.

Inną istotną inicjatywą na przyszłość Sony to większa liczba gier mobilnych. Już w ubiegłym miesiącu ogłoszenia o prace sugerowały, że powstaje dedykowany dział firmy właśnie do tego celu.

- PlayStation ma ogromny katalog zróżnicowanych licencji, które można przenieść na telefony, by uzupełnić nasze tytuły sieciowe oraz AAA. Badamy rynek mobilny za pośrednictwem kilku świetnych serii, więc proszę o cierpliwość - dodał dyrektor.

Łącznie nowa strategia zakłada wydanie na wymienione pomysły ponad 18 miliardów dolarów w okresie trzech następnych lat. Częścią założeń jest także Polska, gdzie testowany jest obecnie koncept filmów w PlayStation Plus.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami