Jedi Outcast nie do poznania - fan pracuje nad dodaniem ray tracingu

Odmieniony klasyk.

  • Trwają prace nad modem, który do Jedi Outcast doda ray tracing
  • Modyfikacja znacząco poprawi wygląd gry

Jeden z fanów Star Wars Jedi Knight 2: Jedi Outcast przygotowuje mod, który do słynnej gry dodaje obsługę ray tracingu. Gracz zaprezentował pierwsze efekty swoich prac nad wdrożeniem techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym.

Z udostępnionego przez twórcę zwiastuna projektu wynika, że rozwiązanie znacząco odmienia produkcję. Wiele lokacji wygląda inaczej, dzięki nowemu oświetleniu, a część ciemnych obszarów nieco rozświetlono. Zmiany widoczne są też w odbiciach.

Autorem modyfikacji jest internauta o pseudonimie Zyanide, który przyznaje, że jest „uzależniony od ray tracingu”. Modder bazuje na opracowanej przez Lightspeed Studios wersji systemu, którą zastosowano w Quake 2 RTX.

Data premiery moda nie jest na razie znana, ponieważ projekt nie jest jeszcze gotowy. Twórca wyjaśnia, że musi wyeliminować błędy oraz dodać brakujące elementy, w tym związane z teksturami i materiałami wirtualnych obiektów.

„Zawsze uważałem ray tracing za szczyt grafiki i teraz, kiedy może działać w czasie rzeczywistym, chciałem dowiedzieć się wszystkiego o tej nowej technice. Na kilka miesięcy przed premierą kart RTX odkryłem, że kod Jedi Outcast jest dystrybuowany na licencji open source, więc jako że lubię grę, postanowiłem połączyć obie rzeczy” - pisze Zyanide na swojej stronie internetowej.

Nadmienić należy, że do korzystania z modyfikacji będzie wymagane posiadanie kompatybilnych ze śledzeniem promieni w czasie rzeczywistym GPU od Nvidii lub AMD.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Senior News Writer  |  Pirlond

Piotrek zajmuje się głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami