Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Sony opatentowało przyjaznego robota dla graczy, który rozpoznaje emocje

I nawiązuje więź z właścicielem.

Sony może pracować nad robotem, który ma służyć graczowi za kompana i rozpoznawać jego emocje - wynika z patentu zarejestrowanego przez japońską firmę. Urządzenie ma przypominać zwierzę domowe i służyć zwiększeniu chęci do rozgrywki.

Dokumenty zgłoszono w 2018 roku, ale dopiero teraz pojawiły się na stronie amerykańskiego urzędu patentowego. Mechaniczny przyjaciel miałby przejawiać zarówno ludzkie, jak i zwierzęce cechy wyglądu, a ponadto być dostępny w wersji fizycznej oraz w wirtualnej rzeczywistości.

Jest i futerko

Kompan rozpozna szereg reakcji i uczuć właściciela - od radości i złości po miłość i zaskoczenie - poprzez dane wideo i audio. Następnie zastosuje odpowiednią reakcję, poruszając się, a nawet odpowiadając.

W patencie stwierdzono, że „motywacja do rozgrywki zwiększa się przez to, że robot spogląda na ekran i cieszy się lub smuci razem z użytkownikiem”. Zadaniem mechanicznego zwierzaka jest więc zachęcenie do zabawy. Tym bardziej, że - zgodnie z opisem - partner może sterować wrogą drużyną w grze wieloosobowej.

Nowy najlepszy przyjaciel

Robot ma także wykształcić więź z użytkownikiem, a nawet pomóc mu w organizacji życia codziennego, przykładowo proponując pójście do łóżka o regularnej porze.

Warto nadmienić, że zaprezentowane rozwiązanie to na razie tylko patent, i Sony nie musi zrealizować pomysłu.

Źródło: Urząd patentowy

Następnie: Informacje o Spider-Man 2 na PS5 są nieprawdziwe

Read this next