Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Zapowiedziano XCOM: Chimera Squad. Premiera wkrótce, cena poniżej 50 zł

Współpraca ludzi i kosmitów.

2K Games nieoczekiwanie ujawniło XCOM: Chimera Squad - kolejną odsłonę serii turowych strategii od studia Firaxis Games. Gra ukaże się 24 kwietnia na PC, a do 1 maja tytuł można kupić w cenie 44,95 zł.

Akcję osadzono 5 lat po wydarzeniach z drugiej części cyklu z 2016 roku. Pozostawieni przez swoich władców obcy żołnierze próbują współpracować z ludźmi, by stworzyć wspólną cywilizację. Przykładem pokojowej koegzystencji jest Miasto 31.

Zobacz na YouTube

Gracze przejmą dowodzenie nad Chimerą - składającą się z Ziemian i kosmitów drużyną, która stara się zapobiec zniszczeniu międzygatunkowego sojuszu. Do dyspozycji użytkowników autorzy oddadzą 11 postaci o unikalnych osobowościach i zdolnościach taktycznych. Wśród umiejętności pojawią się charakterystyczne dla danej rasy, w tym atak językiem żmii.

Kluczem do sukcesu jest łączenie mocy poszczególnych bohaterów i używanie tak zwanych punktów współpracy. Samą walkę przebudowano - misje składają się z serii osobnych potyczek, które są „intensywne i nieprzewidywalne”. Co ciekawe, gdy nawet jeden podwładny zginie, zadanie trzeba zacząć od początku.

Zobacz na YouTube

Nowością jest rozpoczynająca każde starcie faza infiltracji, w której przypiszemy podkomendnych do różnych punktów wejścia do lokacji, co pozwoli uzyskać przewagę nad przeciwnikiem i umożliwi przeprowadzenie skoordynowanego ataku. Do tego system automatycznej inicjatywy, która „umieszcza agentów i wrogów w naprzemiennych turach”.

Pomiędzy misjami wrócimy do sztabu - w centrum dowodzenia zdecydujemy o przydziałach agentów, a także ustalimy priorytety w realizowanych zadaniach i śledztwach. Podkreślono, że będziemy zmagać się z rosnącymi niepokojami w rożnych dzielnicach Miasta 31.

Źródło: Steam

Następnie: Cyberpunk 2077 - trójwymiarowa wizualizacja Night City stworzona przez fana

Read this next