Doom Eternal - walka, wskazówki, taktyka, jak walczyć

Skuteczne sposoby toczenia starć i pojedynków.

Rozgrywka w Doom Eternal opiera się przede wszystkim na prowadzeniu walk z hordami przeciwników. Główny bohater posiada ogromne możliwości ich eliminowania - od rozbudowanego arsenału, poprzez zdolności specjalne, kończąc na ulepszeniach broni oraz umiejętności.

W tym miejscu znajdziesz informacje ogólne związane ze starciami. Warto się ich trzymać, aby wychodzić z potyczek w jednym kawałku.

068

Pozostawaj w ciągłym ruchu - to chyba najważniejsza wskazówka. Podczas starć nie ma po prostu miejsca na długie przebywanie za osłonami. Przeciwników jest zazwyczaj bardzo dużo, a do tego są szybcy i ruchliwi, dlatego staraj się cały czas biegać (strzałka na obrazku powyżej) oraz wykonywać uniki czy odskoki.

069

Wykorzystuj elementy otoczenia - na arenach jest cała masa elementów, które mogą być przydatne w starciu. Poniżej przedstawiamy te najczęściej występujące oraz sposoby ich wykorzystania:

  • Ściany i filary - służą jako idealne miejsce do unikania wrogich pocisków. Pamiętaj tylko, żeby ukrywać się za nimi chwilowo, bo inaczej zostaniesz okrążony przez rywali.
  • Wyskocznie - niebieskie wiązki energii wypływające z ziemi wyrzucają bohatera w górę, kiedy na nich stanie. Możesz w ten sposób szybko dostać się do wyżej położonego miejsca, odskoczyć od wrogów oraz zaatakować ich z góry w trakcie spadania.
  • Wybuchowe elementy - na przykład beczki lub bomby. Takie obiekty są na ogół zaznaczone na czerwono. Strzelaj w nie, kiedy w pobliżu są rywale, a szybko ich osłabisz lub zniszczysz.
  • Portale - pozwalają szybko przechodzić między dwoma punktami, dzięki czemu możesz unikać demonów i atakować z zaskoczenia.
  • Pułapki - w pewnych miejscach znajdują się np. mechanizmy aktywowane strzałem (strzałka na obrazku powyżej). Uczynienie tego może uruchamiać różne pułapki, na przykład wysunięcie zabójczych ostrzy.
070

Odnawiaj zapasy w trakcie walki - chociaż przed większymi starciami możesz odnowić zdrowie oraz zdobyć maksymalny poziom pancerza i amunicji, to podczas bitwy prawdopodobnie i tak szybko zaczniesz tracić te zapasy. Dlatego ważne jest, aby odnawiać je na bieżąco podczas starć. Część zapasów znajduje się na arenach w postaci apteczek, fragmentów pancerza czy amunicji. Są jednak również inne drogi na ich uzupełnienie:

  • Zdrowie - wykonywanie zabójstw chwały (strzałka na obrazku powyżej), które uzupełniają również krwawy cios.
  • Pancerz - podpalanie przeciwników z wykorzystaniem płomiennego wybuchu.
  • Amunicja - rozprawianie się z wrogami z wykorzystaniem piły mechanicznej. Paliwo do niej można znaleźć na mapach, a jego część odnawia się z czasem samoczynnie.
071

Poznaj swoich wrogów - każdy z przeciwników, których spotkasz w trakcie gry, charakteryzuje się innym sposobem walki. Jedni z nich polegają na szybkości i zwinności, inni są powolni, ale dobrze uzbrojeni. Każdy z rywali posiada mocne i słabe strony. Możesz je poznać korzystając z naszego poradnika lub zaglądając do kodeksu (strzałka na obrazku powyżej), gdzie znajdują się wskazówki związane z walką.

072

Odpowiednio dobierać broń - kolejne narzędzia zagłady odblokowujemy stopniowo, dzięki czemu mamy sporo czasu na ich przetestowanie. Warto to uczynić i poznać mocne i słabe strony poszczególnych broni, żeby skutecznie korzystać z nich na polu walki. Można to uczynić np. w kodeksie (strzałka na obrazku powyżej). Przykładowo karabin plazmowy z celownikiem nadaje się świetnie do zwalczania broni u oddalonych rywali, natomiast strzelba sprawdzi się bardzo dobrze w starciach na bliskim dystansie. Oczywiście należy mieć też na uwadze modyfikacje i ulepszenia poszczególnych broni.

Następnie: Doom Eternal - kody oszustw, jak działają, jak aktywować, dyskietki

Spis treści: Doom Eternal - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Doom Eternal - punkty pretorskie, strój pretora, zbroja, ulepszenia