Wolcen - jak rozwijać umiejętności

Rozwój i wzmacnianie skillów.

Walka w Wolcen to chleb powszedni - nie da się tutaj, wzorem rozbudowanych gier RPG, „przegadać” wrogów, jedyną opcją jest ich anihilacja. Z tego też powodu gracz korzystać może ze zdolności aktywnych, by zwiększyć swoje szanse na zwycięstwo. Wszystkie zdolności aktywne w grze da się rozwijać, co przekłada się na ich wzrost zadawanych obrażeń, dłuższe utrzymywanie się efektów i możliwość zainstalowania licznych modyfikacji.

Każda umiejętność posiada swój poziom (1). Poziom umiejętności wpływa na dwie rzeczy - zwiększa jej skuteczność i pozwala instalować modyfikacje. Przez wydajność rozumieć należy zadawane obrażenia, szansę na nałożenie negatywnego efektu czy skrócenie czasu odnowienia. To, jak zmieni się umiejętność wraz z awansem na wyższy poziom, sprawdzić można na ekranie danej zdolności (2).

024

Modyfikatory (3) z kolei przypominają runy z Diablo 3. Dla każdej zdolności gracz może aktywować kilka spośród 16 modyfikatorów. Te wpływać mogą na jej najróżniejsze aspekty - zwiększać obrażenia czy zmieniać ich typ czy dodawać nowych efekt.

Wraz z awansem na wyższe poziomy odblokowują się nowe modyfikatory, a także pula punktów (4), która zezwala na aktywację większej ich ilości. Każdy modyfikator posiada koszt aktywacji - od 1 do 3 - umiejętność z kolei może mieć maksymalnie 10 punktów do rozdysponowania. Da się więc spokojnie aktywować kilka rozmaitych modyfikatorów.

By aktywować modyfikator, wystarczy na niego kliknąć - aktywne będą mieć charakterystyczne ramki (5) dookoła ikonki. Modyfikatory zmieniać można w dowolnym momencie, bez ponoszenia żadnych kosztów.

Sam rozwój zdolności odbywa się poprzez zwiększanie ich poziomu. Ma to miejsce podczas zabijania stworów - jeśli zdolność znajduje się na pasku umiejętności (6) , będzie zyskiwać punkty doświadczenia. Po zapełnieniu paska (7), wskoczy na wyższy poziom.

Alternatywą jest rozwój zdolności za sprawą jednej z postaci - Demetry (8) - którą poznać można na początku rozgrywki. Znaleźć można ją w mieście.

025

Wejście w interakcję z kobietą otworzy okno, w którym wybrać można zdolność, a następnie kliknąć przycisk Nowy poziom (9) by awansować ją na wyższy poziom, kosztem Pierwotnej Więzi. Jest to dobry sposób na rozwijanie nowych zdolności, które dopiero co udało się odblokować.

026

Następnie: Wolcen - używanie zdolności

Spis treści: Wolcen - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Wolcen - jak resetować atrybuty postaci