Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Deweloper myślał, że na zawsze stracił jedną ze swoich pierwszych gier - po 25 latach ujrzał ją na streamie

Niespodziewane odkrycie.

Rick Brewster to twórca Paint.NET - popularnego na początku XXI wieku darmowego narzędzia graficznego - ale w młodości zajmował się tworzeniem gier. W święta w nietypowych okolicznościach odnalazł jeden ze swoich pierwszych projektów, który zaginął 25 lat temu.

W 1994 roku przygotował The Golden Flute 4: The Flute of Immortality - tekstowe RPG, czyli nieoficjalny sequel produkcji, którą zamieszczono w podręczniku uczącym programowania. Całość była jednak nieco bardziej rozbudowana niż zakładały porady we wspomnianej książce.

12-letni wówczas Brewster pożyczył jedyną kopię swojej debiutanckiej gry kuzynowi, któremu wysłał egzemplarz pocztą. Nigdy jednak nie odzyskał dyskietki z danymi i myślał, że projekt przepadł na zawsze. Nieoczekiwanie natrafił na tytuł, oglądając internetowy stream.

Deweloper śledził transmisję internauty o pseudonimie Macaw - specjalizującego się w starszych produkcjach - gdy zauważył, że użytkownik prezentuje właśnie wspomniane The Golden Flute 4: The Flute of Immortality.

Sama gra jest inspirowana przygodówkami Sierry, w tym serią Quest for Glory. W dziele Brewstera wcielamy się w bohatera przemierzającego losowo generowaną mapę i walczącego z potworami. Nie brakuje statystyk i złota, służącego do kupna eliksirów i wyposażenia.

Warto zaznaczyć, że wcześniej Brewster przygotował dwie inne części swojej fanowskiej serii - oznaczone numerami 2 i 3. Obie gry nadal istnieją i są przechowywane na strychu w domu dewelopera. Wszystkie powstały na komputerze Tandy 1000 TL/2, klonie IBM.

W trakcie swojego streamu internauta Macaw uruchomił The Golden Flute 4: The Flute of Immortality. Każdy zainteresowany może sam sprawdzić odnaleziony po latach tytuł - dostępny jest za pośrednictwem serwisu Internet Archive.

Źródło: PC Gamer

Read this next