Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Pillars of Eternity 2 - Neketaka: zadania dodatkowe, cz. 5

Misje poboczne: Na tacę albo na tacy, Mosiężne imperium, Poza światem, Ostatnie życzenie, Tajemnice handlowe.

Neketaka jest drugą dużą wyspą, na którą trafisz w trakcie kampanii fabularnej. Dotrzesz do niej po wykonaniu dwóch misji głównych, czyli Ścigając boga oraz Los rozbitka. Po ich przejściu dotrzesz do Królewskiej Przystani, która jest pierwszą lokacją na Neketace.

Sama wyspa jest rozbudowana i składa się z wielu różnorodnych miejsc - od regionów biedoty i bandytów, gdzie prym wiodą czarne interesy i siła pięści, po bogate dzielnice i wille należące do zamożnych i wpływowych osób w mieście.

Poniżej przedstawiamy część zadań dodatkowych, których wypełnienia możecie się podjąć podczas pobytu na wyspie.

Na bieżącej stronie znajdziesz opisy następujących misji pobocznych:

  • Na tacę albo na tacy
  • Mosiężne imperium
  • Poza światem
  • Ostatnie życzenie
  • Tajemnice handlowe

Na tacę albo na tacy

Zadanie możesz rozpocząć po udaniu się do karczmy Dzika Klacz (mapa Królewska Przystań #19), a konkretnie po rozmowie z kobietą o imieniu Kahn (mapa Dzika Klacz #5). Dowiesz się od niej, że pożyczyła sporą sumę pieniędzy pewnemu pijakowi o imieniu Oswald - celem będzie odnalezienie go i odzyskanie gotówki.

Mapa - Dzika Klacz

Jeśli odpowiednio poprowadzisz pertraktacje, to będziesz mógł sporo podwyższyć sumę, jakiej możesz oczekiwać po zakończeniu zadania. Pierwszym wskazówką jest kurtyzana Aenalys, którą znajdziesz na piętrze przybytku (mapa Dzika Klacz #9). Celem jest otworzenie szafki, która znajduje się w pokoju dziewczyny. Możesz to uczynić na kilka sposobów:

  • Płacąc Aenalys 250 sztuk złota.
  • Przekonać ją w rozmowie (dyplomacja - 4 punkty, intuicja - 4 punkty, wnikliwość - 4 punkty lub obrotność - 3 punkty) - dziewczyna podaruje bohaterowi klucz do szafy.
  • Ukraść jej klucz i otworzyć nim szafę.
  • Włamać się do szafy (8 poziom zabezpieczeń) - najlepiej poczekać, gdy dziewczyna wyjdzie z pokoju.

Wróć z dziennikiem do Kahn, która udzieli dalszych wskazówek. Dowiesz się, że Oswald mógł udać się do świątyni w okolicach kanału Karatapu, leżącej na południowy zachód od Nekataki. Udaj się na statek i popłyń do Sanktuarium Wiążącej Przysięgi. Wyjdź na ląd i skieruj się do świątyni.

Teraz będziesz musiał kierować się w dół świątyni.

  • Na pierwszym piętrze znajduje się pokój z duchami, natomiast schody prowadzące niżej znajdziesz z lewej strony (należy przesunąć dźwignię, która odsunie kamienną ścianę).
  • Na drugim piętrze natkniesz się na grupę żuków jaskiniowych oraz kota Petera (pupil), który dodaje +15% do ataków obszarowych. W zalanym pokoju są wrogowie - zarodniki, a schody znajdziesz na południowym wschodzie.
  • Na trzecim piętrze znajduje się cel podróży - jest to sala sądowa na północnym wschodzie.

Po dotarciu na miejsce będziesz świadkiem sceny, w której Oswald ma zostać zabity przez inkwizytorów. Możesz teraz postąpić na jeden z trzech sposobów:

  • Pozwolić inkwizytorom na zabicie Oswalda - w nagrodę otrzymasz od nich 1400 sztuk złota.
  • Zaatakowanie inkwizytorów - po ich zabiciu przeszukaj ich ciała.

Jeśli obroniłeś Oswalda, to z nim porozmawiaj. Okaże się spłukany, ale posłużenie się dyplomacją (6 punktów) lub zastraszaniem (5 punktów), spowoduje, że otrzymasz od niego pierścień Ponadto możesz zwerbować go na pokład, jako członka załogi.

Bez względu na los Oswalda wróć do Kahn i poinformuj ją o losie Oswalda - jeśli przeżył, to możesz powiedzieć, że jest spłukany. Jeśli chcesz, to możesz też z własnej kieszeni wyłożyć 5000 sztuk złota i zapłacić kobiecie.


Mosiężne imperium

Zadanie pojawi się automatycznie, po wykonaniu misji głównej o nazwie Żyły Eory. Jest to krótka misja, w której należy udać się do sztabu imperialnego (mapa Mosiężna Cytadela #9).

Na miejscu skieruj się do Hanazui Karu i rozpocznij z nim rozmowę. Po nawiązaniu dialogu zadanie automatycznie się zakończy.


Poza światem

Zadanie pojawi się w dzienniku po rozmowie z Flaune Elette, która przebywa na dachu Iglicy Profetów Dusz (mapa Święty Stopień #2). Celem misji będzie pomóc w eksperymencie, polegająca na udaniu się do alternatywnego świata i zbadania go.

Uwaga - przed rozmową dobrze jest mieć wypoczętą i dobrze przygotowaną drużynę, ponieważ po wyrażeniu zgody na wykonanie zadania, drużyna automatycznie zostanie przeniesiona do innego świata.

Nowy świat jest nazwany Krainą Mroźnej bestii. Rusz przed siebie jedyną możliwą drogą i eliminuj napotykanych przeciwników (niezbyt silne niszczycielskie zguby). Na końcu dotrzesz do miejsca, gdzie oprócz zgub będziesz musiał stawić czoła silniejszemu Zbieraczowi dusz.

Najpierw rozpraw się ze słabszymi przeciwnikami, a potem z głównym wrogiem. Po zakończeniu walki przeszukaj jego ciało i podnieś wszystko, co znajdziesz. Na koniec porozmawiaj z Rymrgandem i wróć przez portal do swojego świata. Zdaj Flaune relację z eksperymentu, co zakończy zadanie. Jednocześnie w dzienniku pojawi się kolejne o nazwie Na skróty.


Ostatnie życzenie

Zadanie możesz rozpocząć po dotarciu do domu Muhai (mapa Wężowa Korona #5) i porozmawianiu z duchem Muhai. Duch kobiety poprosi, abyś odnalazł jej ciało, które znajduje się w domu. Znajdziesz je na łóżku w sypialni - lewa strona domu.

Wejdź z ciałem w interakcję i podnieś szczątki, z którymi wróć do ducha. Kobieta poprosi, abyś skremował jej ciało. Udaj się do świątyni Magramy (mapa Święty Stopień - na lewo #10).

Kiedy spróbujesz spalić szczątki w wazie ognia, kremację przerwie kapłan Hati. Możesz teraz postąpić na dwa sposoby:

  • Posłuchać kapłana i dać mu zakopać szczątki poza miastem - zyskasz reputację w plemieniu Huana, ale duch Muhai będzie niepocieszona.
  • Spalić szczątki, pomimo protestów kapłana - zyskasz przychylność Muhai, ale pogorszysz relacje z Huana.

Jeśli zdecydowałeś się na drugi wariant, to Muhai zdradzi bohaterowi, gdzie zakopała swój skarb (znajduje się w pobliżu).


Tajemnice handlowe

Zadanie rozpocznie się po rozmowie z księciem Aruihi, którego spotkasz pałacu Kahanga (mapa Wężowa Korona #2). Okaże się, że książę ma podejrzenia o istnieniu czarnego rynku w regionie o nazwie Gardziel, a potwierdzi to przekazując graczowi Symbol Słońca. Celem będzie zbadanie sprawy. Jest to misja związana z frakcją Huana.

Głównym zadaniem jest odkrycie lokacji o nazwie Trzewia, do której możesz się dostać przechodząc przez region znany jako Zaplecze, do którego z kolei dostaniesz się z Gardzieli. Już samo dotarcie do Trzewi jest warunkiem wystarczającym do złożenia raportu księciu.

Opcjonalnie, jeśli chcesz polepszyć stosunki z plemieniem Huana, możesz zabić dwie osoby związane z dwoma innymi zadaniami. Chodzi o Ernezzo (zadanie Gorzkie lekarstwo) oraz Dereo (zadanie Pieśń Okaryny). Ich zabójstwa nie są jednak wymagane.



Po odkryciu Trzewi powróć do Aruihiego i złóż mu raport. Możesz powiedzieć prawdę o odnalezieniu czarnorynkowego podziemia (i zyskać dodatkowe pieniądze jeśli wykażesz się obrotnością) lub skłamać, że nic nie znalazłeś. Po wypełnieniu misji książe zleci kolejną o nazwie Ostatnie sanktuarium.

Read this next