Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Pillars of Eternity 2 - Neketaka: Królewska Przystań, Dzika Klacz (mapy)

Pierwsze miejsce, do których trafimy po dotarciu na wyspę.

Neketaka jest sporych rozmiarów wyspą z dużą ilością różnorodnych lokacji, w tym z rozbudowanego miasta. Trafisz na niej po zakończeniu misji głównych (Ścigając boga i Los rozbitka) rozgrywanych na wyspie Port Maje, gdzie trafisz zaraz po prologu.

Na wyspie natkniesz się na sporo osób związanych z różnymi zadaniami dodatkowymi.

Warto poświęcić nieco czasu na rozwiązywanie misji pobocznych, ponieważ na tym etapie przygody dobrze jest mocno rozbudować drużynę, a duża ilość zleceniodawców zapewnia zarówno nagrody rzeczowe, jak i cenne punkty doświadczenia.

Poniżej znajdziecie mapy dwóch lokacji:
  • Królewska Przystań
  • Dzika Klacz (gospoda)

Mapa - Królewska Przystań

Pierwsze miejsce do którego trafisz podczas pobytu na wyspie Neketaka. Jest to rozległa lokacja portowa, w której znajdziesz dużą liczbę miejsc do odwiedzenia oraz osób, z którymi możesz porozmawiać i rozpocząć nowe zadania.

  1. Port - w tym miejscu znajdziesz się po wylądowaniu na wyspie w ramach misji Żyły Eory (natkniesz się tu na kapitan portu Kaohę). Z tego miejsca możesz też wrócić na swój statek stojący przy kei.
  2. Osa - handlarka rybami oraz Łowczyni - handluje sprzętem dla łowczych.
  3. Szkutnik Zamar - możesz się u niego zaopatrzyć we wszystkie niezbędne rzeczy związane z podróżami morskimi (w tym zwerbować nowych marynarzy). Jest też związany z zadaniem dodatkowym Długa historia długu.
  4. Rebero - handlarz specjalizujący się w sprzedaży pancerzy i odzień.
  5. Posiadłość Valerów - willa, w której znajdziesz sporo pozamykanych skrzyń z cennymi rzeczami. Możesz też porozmawiać z właścicielami.
  6. Dom - znajdziesz tu zamkniętą na zamek skrzynię z różdżką i alchemicznymi rzeczami oraz psa (pupila) o nazwie Xopn'aua (dodaje +2 do wnikliwości i +1 do metafizyki).
  7. Zaułek - możesz tu obejrzeć spektakl (tylko w trakcie dnia). Urchin ukradnie wtedy 1 monetę, ale możesz go na tym przyłapać i ją odzyskać (wymagane jest 8 punktów percepcji). Następnie możesz zdobyć od Tieli informacje na temat niebezpiecznych bandytów związanych z zadaniem Długa historia długu (uzyskasz je dając jedzenie lub korzystając z zastraszenia).
  8. Wanika - prowadzi sklep Broń i zbroje „Przy Porcie". Handluje głównie zbrojami oraz bronią.
  9. Cotta (tylko w nocy) - zbir związany z zadaniem Długa historia długu.
  10. Nera Bardatto - zleceniodawczyni zadania Sól na rany.
  11. Posiadłość Bardattów - znajdziesz tu m.in. Ezzali, która może zlecić zadanie Złe przeczucia.
  12. Emporium map Sanzy - możesz się tu zaopatrzyć m.in. w lunetę (przedmiot przydatny podczas podróży morskich), a także księgi, zwoje i mikstury. Sanza jest zleceniodawcą zadania Tworzenie mapy archipelagu.
  13. Lśniący młyn - miejsce, w którym znajdziesz pył adry oraz pupila Abrahama (zmniejsza karę do czasu odzyskiwania pancerza).
  14. Wodospad - w jego pobliżu znajdziesz Larro związanego z zadaniem Sól na rany, a także Orso Valerę (możesz u niego rozpocząć misję poboczną Rodzinna duma).
  15. Zili Valera - postać związana z zadaniem Złe przeczucia.
  16. Szewc - możesz się u niego zaopatrzyć między innymi w dłuto i młotek, a także rzeczy do rzemiosła.
  17. Siedziba Vailiańskiej Kompanii Handlowej - główne miejsce tej frakcji. Znajdziesz tu między innymi Aenię zlecającą zadania Nagroda za głowę, Taewu (zadanie Sztuka negocjacji), na piętrze jest dyrektor Castol związany m.in. z zadaniem Pranie brudów i Podobieństwo umysłów, a na tarasie na piętrze pupila Toby'ego (+1 do percepcji). Budynek jest otwarty tylko za dnia.
  18. Dom - znajdziesz w nim skrzynię z zamkiem i pułapką, która zawiera kilka przedmiotów.
  19. Tawerna Dzika Klacz - możesz tu odpocząć, wynająć kurtyzany, zakupić nieco artykułów, a także porozmawiać m.in. z kapitan Radorą związaną z zadaniem Długa historia długu.
  20. Wyjścia do innych części miasta - przy południowym są mury z chochlikami do pokonania. Uwaga - różne wyjścia prowadzą do różnych dzielnic lub umożliwiają opuszczenie miasta.

Mapa - Dzika Klacz

Jest to główna gospoda w mieście, znajdująca się w regionie o nazwie Królewska Przystań. Możesz się tu udać na nocleg, skorzystać z usług kurtyzan oraz spotkać dużą liczbę osób związanych z różnymi zadaniami.

  1. Gyntel - karczmarz, u którego możesz wynająć nocleg lub dziewczynę albo zwerbować poszukiwacza przygód i zrobić zapasy na podróż morską.
  2. Abocco - człowiek zlecający zadanie Nagroda za głowę.
  3. Lucas - pojawia się tu wieczorem. Jest to urzędnik Vailiańskiej Kompanii Handlowej, który jest związany z zadaniem Sztuka negocjacji.
  4. Kapitan Radora - kobieta związana z zadaniem Długa historia długu.
  5. Kahn - postać zlecająca zadanie Na tacę albo na tacy.
  6. Schody łączące parter z piętrem.
  7. Ymir - możesz spędzić z nim noc (150 sztuk złota).
  8. Rabyuna - kurtyzana, z którą możesz spędzić noc (300 sztuk złota).
  9. Aenalys - kurtyzana, z którą możesz spędzić noc (100 sztuk złota), związana z zadaniem Na tacę albo na tacy.
  10. Konstanten - możesz spędzić z nim noc (250 sztuk złota), a także zwerbować do drużyny (barbarzyńca lub pieśniarz albo połączenie obu klas, czyli wyjec).


Królewska Przystań oraz karczma Dzika Klacz są pierwszymi miejscami, do których trafisz po wylądowaniu na wyspie Neketaka. Na kolejnych stronach poradnika znajdziesz opisy i mapy związane z pozostałymi regionami.

Read this next