Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Style menedżera, nowy interfejs, role piłkarzy i animacje w Football Manager 2015

Pół godziny informacji.

Twórcy Football Manager 2015 opublikowali obszerny materiał wideo, w którym opisują większość zmian wprowadzanych w tej osłonie popularnego symulatora.

Dres to jest to!

Jedną z pierwszych zmian, jakie zauważą gracze, będzie całkowicie przeprojektowany interfejs. Deweloperzy zdecydowali się powrócić do belki z boku ekranu, co w ich opinii powinno przełożyć się na szybszą i łatwiejszą nawigację.

Ciekawą innowacją jest możliwość własnoręcznego wybrania punktów umiejętności podczas tworzenia menedżera. Możemy postawić na styl „dresowy”, czyli uczestniczenie w treningach i wyższe wartości odpowiedzialne za szkolenie. Druga opcja to trener w garniturze, znający lepiej taktykę i tajniki motywowania. Nic nie stanie na przeszkodzie, by połączyć obie możliwości.

Nowością jest także dodanie realistycznych licencji trenerskich. Trenując w niższej lidze możemy zacząć nawet bez żadnych uprawnień, ale wraz z awansami trzeba będzie podnieść umiejętności.

SI Games zapewnia, że silnik meczowy przeszedł największe zmiany od czasu wprowadzenia w serii trzeciego wymiaru. Wykorzystano dane zebrane podczas sesji motion capture, co przełożyło się na ponad dwa tysiące nowych lub odświeżonych animacji. W pracach pomogli twórcy ze studia The Creative Assembly, odpowiedzialnego ostatnio za horror Obcy: Izolacja.

Cztery nowe role zawodników to swobodny rozgrywający (roaming playmaker), „raumdeuter” (połączenie kreatywnego skrzydłowego z napastnikiem, w stylu Thomasa Müllera), odwrócony boczny obrońca (inverted wing back, wzorowany na ofensywnych obrońcach z Ameryki Południowej, często schodzących do środka pola) oraz szeroki rozgrywający (wide playmaker, także dla skrzydłowych).

„Wykorzystano dane zebrane podczas sesji motion capture, co przełożyło się na ponad dwa tysiące nowych lub odświeżonych animacji.”

Powrót do przeszłości - interfejs z boczną belką

Zmiany dotkną także modułu wyszukiwania talentów, który jest teraz zintegrowany z wbudowaną wyszukiwarką zawodników. Szybkie skanowanie nie odkryje już atrybutów piłkarzy - zobaczymy jedynie punktowe „widełki”, jakie przewiduje nasz scout. Ponownie będzie można szukać piłkarzy w danym kraju, a nie tylko w regionie. Karty z raportami będą teraz łatwiejsze do zrozumienia dzięki prostemu systemowi wad i zalet.

Zmodyfikowano także wyszukiwarkę, która jest teraz dużo szybsza i działa podobnie do wyszukiwarki internetowej - z dynamicznie rozwijaną listą wyników.

Piłkarze przyjdą do menedżera z szeregiem nowych problemów, takich jak na przykład zaniepokojenie sytuacją finansową klubu. Porozmawiamy też z określonymi grupami zawodników. Media otrzymają nowe historie oraz podział na tabloidy i bardziej „profesjonalnych” dziennikarzy, różniących się stylem pytań.

System finansów zaktualizowano o wsparcie o nowe zasady związane z UEFA Financial Fair Play - nie będziemy mogli zbytnio przekroczyć budżetu na pensje. Poprawiono przy tym inteligencję zarządu w prowadzonym klubie. Budżety będziemy otrzymywać dużo wcześniej, co pozwoli lepiej zaplanować przyszłe sezony.

W module treningu będziemy mogli wybrać nie tylko rolę czy umiejętność do rozwoju, ale także preferowaną mentalność. Pojawią się też trzy nowe style treningu u trenerów: techniczny, taktyczny i skupiony na mentalności.

Nie zabraknie także setek mniejszych zmian, takich jak integracja gry z serwisem Twitch.tv. Football Manager 2015 ukaże się 7 listopada na PC, Maca i Linux.

Zobacz na YouTube

Read this next